اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در پایان نامه / توسط

روش تحقیق ترکیبی

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

روش تحقیق ترکیبی ، به عنوان نوعی تحقیق در مورد کاربر تعریف می شود که روش های کمی و کیفی را در یک مطالعه واحد ترکیب می کند. شرکت هایی مانند Spotify ،Airbnb و Lyft از روش های تحقیق ترکیبی برای ترکیب بینش غنی کاربر با آمار عملی برای بینش عمیق تر کاربر استفاده می کنند.

“روش های ترکیبی” یک رویکرد تحقیقاتی است که به موجب آن محققان داده های کمی و کیفی را در همان مطالعه جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند. رشد روش های تحقیقات ترکیبی در پرستار و مراقبت های بهداشتی در زمانی است که پیچیدگی بین المللی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی افزایش می یابد. روش های ترکیبی از نقاط قوت هر دو روش کیفی و کمی بهره می برد، به محققان این امکان را می دهد تا دیدگاه های متنوعی را کشف کنند و روابطی را که بین لایه های پیچیده سوالات تحقیق چند وجهی ما وجود دارد کشف کنند. در حالی که ارائه دهندگان و سیاست گذاران در تلاشند تا کیفیت و ایمنی بیماران و خانواده ها را تضمین کنند، محققان می توانند از روش های مختلفی برای کاوش روندها و شیوه های مراقبت های بهداشتی معاصر در محیط های مختلف رو به رشد متنوع استفاده کنند.

 

روش تحقیق ترکیبی چیست؟

روش تحقیق ترکیبی نیاز به مخلوط کردن هدفمند روش ها در جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر شواهد دارد. کلمه کلیدی “مخلوط” است، زیرا یک گام اساسی در رویکرد روش های ترکیبی پیوند داده ها، یا ادغام در یک مرحله مناسب از فرایند تحقیق است. ادغام هدفمند داده ها محققان را قادر می سازد تا چشم انداز پانوراما تری از چشم انداز تحقیقاتی خود داشته باشند، از دیدگاه های مختلف و از طریق لنزهای تحقیقاتی متنوع. به عنوان مثال، در یک آزمایش کنترل شده تصادفی (RCT) ارزیابی کمک تصمیمی برای زنانی که درباره تولد پس از سزارین انتخاب می کنند، داده های کمی برای ارزیابی تغییر دانش، سطح تعارض تصمیم گیری، گزینه های تولد و نتایج جمع آوری شد. داده های کیفی روایی برای از تجربیات تصمیم گیری زنان و عواملی که در انتخاب آن ها برای نحوه تولد تأثیرگذار است، بینش کسب کنند.

در مقابل، تحقیقات چند روش از یک الگوی تحقیقاتی واحد، کمی یا کیفی استفاده می کند. داده ها با استفاده از روش های مختلف در یک پارادایم مشابه جمع آوری و تحلیل می شوند . به عنوان مثال، در یک مطالعه کیفی چند روش که تصمیم گیری مشترک والدین و حرفه ای را در مورد تشخیص مشکوک عملکرد شنت در کودکان تشخیص می دهد، جمع آوری داده ها شامل ضبط صدا از مشاوره های پذیرش و مصاحبه ها است. هفته پس از مشاوره، تعاملات با استفاده از تجزیه و تحلیل مکالمه و رویکرد چارچوب برای داده های مصاحبه تجزیه و تحلیل شده است.

 

نقاط قوت و چالش در استفاده از روش های ترکیبی چیست؟

انتخاب روش تحقیق مناسب با شناسایی سوال تحقیق و اهداف مطالعه آغاز می شود. یک طراحی روش های ترکیبی برای پاسخ دادن به سوالات تحقیق مناسب است که نه روش های کمی و نه کیفی نمی توانند به تنهایی پاسخ دهند. روش های ترکیبی را می توان برای درک بهتر ارتباطات یا تضادها بین داده های کیفی و کمی استفاده کرد. آن ها می توانند فرصت هایی را برای شرکت کنندگان فراهم کنند تا صدای قوی داشته باشند و تجربیات خود را در طول روند تحقیق به اشتراک بگذارند، و می توانند راه های مختلف کاوش را که شواهد را غنی می کنند و پاسخ عمیق تر به سوالات را فراهم می کنند، تسهیل کنند. روش های مختلف می توانند تعامل علمی بیشتر و تجربیات محققان را غنی سازی کنید زیرا دیدگاه های مختلف موضوعات مورد مطالعه را روشن می کند.

روند مخلوط کردن روش ها در یک مطالعه، می تواند بر پیچیدگی انجام تحقیقات بیفزاید. این اغلب به منابع بیشتری (وقت و پرسنل) و آموزش تحقیق اضافی نیاز دارد، زیرا تیم های تحقیقاتی چند رشته ای باید با پارادایم های تحقیق جایگزین و رویکردهای مختلف انتخاب نمونه، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و ترکیب یا ادغام داده ها آشنا شوند.

 

روش تحقیق ترکیبی از کجا آمده است؟

قوانین تحقیق درباره کاربر تغییر کرده است. با معمولتر شدن تحقیقات در مقیاس، تمایز بین تحقیقات کیفی و کمی مبهم است. شرکت های دارای رشد سریع، محققان مسلط به روش های کمی و کیفی را که می توانند با هر چالش پژوهشی سازگار باشند، در اولویت قرار می دهند. ما وارد دوره تحقیق روش های مختلط شده ایم.
به طور سنتی این روش های تحقیق کیفی و کمی در تقابل مشاهده می شدند. هر طرف با افتخار ایستاده و اعلام می کند که روش های آن ها برای موفقیت شرکت مهمتر است. محقق این مطالعه را با استفاده از روش تحقیق کیفی یا کمی انجام داد و یافته ها را به تنهایی تفسیر کرد.

سپس همه چیز تغییر کرد. با اتخاذ استراتژی های رشد استارت آپ با هدایت محصول و ناب، اهمیت تجربه کاربر اهمیت فزاینده ای پیدا کرد. بنیانگذاران در ابتدا این مسئولیت تحقیق درباره کاربران را بر عهده گرفتند. با رشد شرکت ها، این کار به مدیران محصول با تفکر فنی منتقل شد. مدیران محصولات به سرعت دریافتند که داده های بزرگ می توانند به آن ها بگویند که کاربران چه کاری انجام می دهند اما نمی تواند دلیل آن ها را به آن ها بگوید.

روش های تحقیق ترکیبی ابزار ایده آل بود. تیم های فنی فنی قبلاً از تحقیقات کمی برای توجیه تصمیمات استفاده می کردند و تحقیقات کیفی به عنوان یک توانایی طبیعی برای آگاهی از مطالعات کوانتومی آن ها به حساب می آمد. طولی نکشید که ترکیب این دو تحقیق مختلط را به بخشی از واژگان طبیعی در شرکت های مقیاس بندی تبدیل کرد.

 

روش تحقیق ترکیبی

روش تحقیق ترکیبی – کالج مدیریت

 

چرا اهمیت تحقیق در مورد روش های ترکیبی افزایش یافته است؟

در سال ۲۰۱۶، بلیک بارتلت از شرکت سرمایه گذاری خطرناک OpenView ایده “رشد به رهبری محصول” را ابداع کرد. این استراتژی ای است که به شرکت های مسیر موشکی مانند Slack ،Calendly و Dropbox دامن می زند. ویژگی تعیین کننده رشد منجر به محصول “عصر کاربر نهایی” است. در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ما دوره CIO داشتیم، جایی که معاملات در شام و ۱۸ سوراخ گلف انجام می شد. پس از آن Exec Era در دهه ۲۰۰۰ به بازار آمد، جایی که فروش و بازاریابی خارج از کشور مدیر غیر فنی شرکت را هدف قرار داد. دوران کاربر نهایی نشان می دهد که خرید به سمت کاربر نهایی تغییر کرده است. معیارهای اصلی تصمیم گیری آن ها این نیست که “این محصول چگونه به خط اصلی کسب و کار کمک می کند؟” اما “این محصول چگونه به من در روز کمک می کند؟”

استراتژی پیش فرض اکثر شرکت ها طی دهه گذشته رویکردی مبتنی بر فروش بوده است که با صرفه جویی در هزینه و پیام رسانی کارآیی، مدیران را هدف قرار می دهد. فروشنده محرک این استراتژی متمرکز بر اعدام بود. همانطور که شرکت ها رشد مبتنی بر محصول را اتخاذ می کنند، پیام آن ها به سمت نیازهای برآورده نشده و درد کاربر نهایی متمرکز می شود. در این مدل منجر به رشد محصول، توابع محصول و UX مواردی هستند که با کاربر نهایی ارتباط برقرار می کنند و بنابراین مسئولیت این تیم ها است که انگیزه کاربر برای خرید را درک کنند.

 

سه طرح تحقیقاتی که برای تسلط بر روش تحقیق ترکیبی نیاز دارید

۱٫ اکتشافی: کیفی → کمیت

روش های ترکیبی اکتشافی تحقیقات تحقیقی مرحله کیفی را در اولویت قرار می دهد. این به طور معمول شامل یک مسابقه دو سرعت مصاحبه با کاربر است اما می تواند به صورت یک نظرسنجی آنلاین با سوالات باز باشد. یافته های این مرحله اول تحقیقات کمی را که در پی می آید، آگاه می کند. این معمولاً به معنای برداشتن بینش از مرحله کیفی شما و استفاده از آن ها برای اطلاع دادن به یک پروژه کمی است، مانند یک بررسی کمی یا تست قابلیت استفاده بدون تعدیل. نتایج مرحله کمی شما به شما کمک می کند تا اهمیت بینش کیفی خود را کمی کنید.
این رویکرد زمانی عالی است که شما روی یک مسئله تحقیقاتی با بسیاری از موارد ناشناخته کار می کنید و نمی دانید در مطالعه کوانتومی خود باید چه چیزی را بپرسید (یا همانطور که ما آنها را در OpinionX، “ناشناخته های ناشناخته” می نامیم) بینش کیفی به شما کمک می کند تا فرضیه ای را بسازید که پس از آن در مرحله کمی قابل تأیید یا اعتبار باشد.

۲٫ توضیحی: کمی ual کیفی

تحقیقات توضیحی درباره کاربران با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کمی آغاز می شود. این مرحله اغلب با مشاهده رفتار محصول کاربر در مقیاس با استفاده از ابزارهای داده بزرگ مانند Segment یا MixPanel شروع می شود. سپس می توانید بینش خود را به یک غواصی عمیق کیفی برسانید تا از طریق گروه های متمرکز، مصاحبه های عمیق یا بحث های آنلاین جامعه، اطلاعات بیشتری درباره زمینه این ارقام کسب کنید. تحقیقات توضیحی همه یافته های شما را برای درک گسترده تر و عمیق تر از کاربران شما ادغام می کند.
این طرح تحقیق به ویژه در مواردی که نیاز به توضیح و تفسیر یافته های کمی باشد بسیار مفید است.

۳٫ پویا: کیفیت + کمیت

روش های تحقیق پویا همزمان در یک مطالعه تحقیقاتی داده های کمی و کیفی را با هم ترکیب می کنند. بر خلاف تحقیقات اکتشافی و توضیحی، کل پروژه تحقیق روش های مختلط را می توان تنها در یک مرحله با استفاده از ابزار تحقیق پویا روش های ترکیبی انجام داد.
تعدادی از اصول اصلی، روش های تحقیق کاربر پویا را تعریف می کند. آن ها اساساً توسط کاربر هدایت می شوند. با قرار دادن کاربر در مرکز، محقق بیشتر نقش مشاهده را بر عهده دارد. این بدان معنی است که تحقیقات پویا غالباً تعدیل نشده یا به صورت واکنشی کنترل می شوند تا شرکت کنندگان بتوانند خودشان داده های تکامل یافته را شکل دهند. تحقیقات پویا به ویژه برای تیم هایی که از استراتژی رشد منجر به محصول استفاده می کنند مناسب است زیرا توانایی کاربر برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود نسبت به مداخلات محقق اولویت است.

متداول ترین روش تحقیق پویا، تست قابلیت استفاده بدون تعدیل در مقیاس است. در سطح فردی، این امر ذاتاً کیفی و مشاهده ای است. با این حال در مقیاس، داده های کمی شروع به نشان دادن روند در رفتار کاربر می کنند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تحقیقات نیمه تجربی

تحقیقات نیمه تجربی چیست؟ تحقیقات نیمه تجربی ، پیشوند شبه به معنای "شبیه" است. بنابراین تحقیق نیمه تجربی تحقیقاتی است…

تحقیقات کمی

تحقیقات کمی ، تحقیق کمی فرآیند جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های عددی است. می توان از این…