اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی ابری

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازاریابی ابری چیست؟

 Cloud Marketing به معنای بازاریابی ابری است؛ این‌گونه بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می‌گردد و مشارکت‌کنندگان در فرآیند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراک‌گذاری آن هستند. با پیشرفت فناوری اطلاعات و ورود آن به حوزه بازاریابی و تبلیغات نیاز به انجام کارهای مرتبط با برنامه‌ریزی و اجرا آن‌ها در همه‌جا و همه زمان به وجود آمده است. همچنین نیاز به این هست که افراد بتوانند این کارها را بدون داشتن سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آن‌چنانی از طریق خدماتی آنلاین انجام دهند. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری به این نیازها بوده است.

 

استراتژی بازاریابی ابری

۱٫ ایجاد اهداف؛ اهدافی که در داده های کمی و کیفی در نظر گرفته شدند، باید به طور واضح مشخص شوند.
۲٫ توسعه؛ در این قسمت تیم بازاریابی داده های رسانه ای و گرافیکی را تولید می کنند و با یافتن یک روش مناسب آن ها را در وب سایت و منابع آنلاین جهانی قرار می دهند.
۳٫ نگهداری؛به روزرسانی منابع آنلاین.
۴٫ ارزیابی؛ بررسی میزان موفقیت کاربر نهایی

 

بازاریابی ابری

بازاریابی ابری – کالج مدیریت

مزایای بازاریابی ابری

ثابت شده است که استفاده از ابزارهای آن می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها کارآمد باشد. آمازون را به عنوان مثال در نظر بگیرید. این شرکت هیچ فروشگاه واقعی و فیزیکی ندارد و به طور کامل با استفاده از کانال‌های توزیع آنلاین تبلیغات انجام می‌دهد. آمازون می‌تواند یک مثال بسیار خوب برای این نوع بازاریابی باشد. بازاریابی ابری همچنین مزایای بی‌شماری برای کسب و کارها دارد از جمله:

  • کاهش هزینه‌ها

در این نوع  نیازی نیست حتما برای ساخت تبلیغ تلویزیونی و چاپ چیزی هزینه کنید. البته این بازاریابی نیز هزینه‌هایی دارد ولی این هزینه‌ها به اندازه بازاریابی سنتی نیستند. همچنین بسیاری از کانال‌های توزیع برای آن رایگان هستند.

  • تبلیغات با قابلیت شخصی سازی

با استفاده از ابزار آنلاین می‌توانید مخاطبانی که بیشترین علاقه را به محتوای تولیدی شما دارند مورد هدف قرار دهید. همچینن می‌توانید بر اساس سابقه مخاطبان، محتوای شخصی سازی شده برای هر فرد را ایجاد کنید.

  • کانال‌های توزیع بیشتر

با استفاده از آن، کمپین شما به تلویزیون، رادیو و روزنامه محدود نمی‌شود. زمانی که از فضای آنلاین استفاده می‌کنید، موقعیت‌های بازاریابی شما بی‌نهایت خواهند بود.

  • افزایش بهره‌وری

زمانی که از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنید، نتایج را بسیار سریع‍‌تر از روش‌های سنتی به دست خواهید آورد.

 

چه کسانی از بازاریابی ابری استفاده می کنند؟

کسب وکارها صرف نظر از صنعتی که در آن حضور دارند باید به صورت آنلاین به مشتریان خود متصل شوند. بیشتر کسب وکارها حداقل یک سایت دارند  و از صفحات رسانه های اجتماعی برای نشان دادن برند خود استفاده می کنند. هاست های ارزان قیمت و ابزارهای طراحی وب به کسب وکارهای کوچک فرصت حضور در دنیای وسیع آنلاین را داده اند. عملکرد بیشتر دپارتمان های بازاریابی سنتی تغییر کرده و تاکید آن ها بر روی بازاریابی ابری است. کمپین های تبلیغاتی  در رسانه های قدیمی همچون تلوزیون با کمپین های آنلاین ادغام شده است. شرکت های بزرگی همچون گوگل بخش عظیمی از سود خود را از تلاش های بازاریابی ابری به دست می آورند. گوگل فضای تبلیغاتی به فروش می رساند و از پشتیبانی تلاش های بازاریابی ابری سایر شرکت ها در آمدزایی می کند. بازاریابی آنلاین با وجود استفاده بی سابقه از اینترنت در تمامی جوانب زندگی، محبوب تر خواهد شد.  تمامی کسب وکارها صرف نظر از اندازه ای که دارند باید خود را توسعه دهند و در دنیای آنلاین حضور پر رنگی داشته باشند.

نوشته های مشابه

استارت آپ تاکسی اینترنتی

استارت آپ تاکسی اینترنتی در چند سال اخیر بازار بسیار داغی داشته است و بسیاری را به این حوزه کشانده…

بازاریابی فصلی

بازاریابی فصلی چیست؟ بازاریابی فصلی کاملا شبیه چیزی است که از نامش مشخص است: برندها در طول سال استراتژی‌های بازاریابی‌ای را…