اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در پایان نامه / توسط

تحقیقات علّی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تحقیق علی چیست؟

تحقیقات علّی ، به دلیل تلاش برای آشکار کردن رابطه علت و معلولی بین دو متغیر، در گروه تحقیقات قطعی قرار می گیرد. مانند تحقیق توصیفی، این شکل از تحقیق سعی در اثبات ایده ارائه شده توسط یک فرد یا سازمان دارد. با این حال، هم از نظر روش و هم از نظر هدف تفاوت چشمگیری دارد. در مواردی که تحقیقات توصیفی دامنه وسیعی داشته باشد، تلاش برای تعریف بهتر هر نظر، نگرش یا رفتاری که توسط یک گروه خاص انجام شود.

اهداف تحقیقات علّی

۱٫ درک اینکه کدام متغیرها علت هستند و کدام متغیرها نتیجه آن هستند. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شورای شهر می خواست از تصادفات رانندگی در خیابان های آن ها بکاهد. آن ها ممکن است از طریق تحقیقات اولیه توصیفی و اکتشافی دریابند که تصادفات و خشم جاده ها طی ۵ سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده است. به جای اینکه به طور خودکار تصور کنیم که خشم جاده علت این تصادفات است، مهم این است که آیا برعکس آن می تواند واقعیت داشته باشد. ممکن است در اثر تصادفات بیشتر به دلیل بسته شدن خط و افزایش ترافیک، خشم جاده افزایش یابد. همچنین می تواند در مورد ضرب المثل قدیمی باشد “همبستگی تضمین کننده علیت نیست”. شاید به دلیل دیگری مانند ساخت و ساز، عدم کنترل مناسب ترافیک یا هجوم رانندگان جدید، هر دو در حال افزایش باشد.
۲٫ تعیین ماهیت رابطه بین متغیرهای علی و اثر پیش بینی شده. در ادامه مثال ما، بگذارید بگوییم شورای شهر ثابت کرد که خشم جاده تأثیر فزاینده ای بر تعداد تصادفات رانندگی در منطقه داشته است. از تحقیق علی برای دو چیز می توان استفاده کرد. ابتدا اهمیت اثر را اندازه گیری کنید، مانند کمی کردن درصد افزایش تصادفاتی که می تواند در اثر خشم جاده ایجاد شود. دوم، مشاهده چگونگی کارکرد رابطه بین متغیرها (به عنوان مثال، رانندگان خشمگین مستعد تسریع خطرناک یا خطر بیشتر، و در نتیجه تصادفات بیشتر هستند).

تحقیقات علّی ، این اهداف همان چیزی است که پژوهش علی را علمی تر از قسمت های مقابله ای اکتشافی و توصیفی آن می کند. به منظور دستیابی به این اهداف، محققان علی باید متغیر خاصی را که به نظر آن ها مسئول وقوع چیزی است جدا کرده و اهمیت واقعی آن را بسنجند. با استفاده از این اطلاعات، یک سازمان می تواند با اطمینان تصمیم بگیرد که آیا ارزش استفاده از یک متغیر را دارد، مانند اضافه کردن علائم راهنمایی و رانندگی بهتر یا تلاش برای حذف یک متغیر، مانند خشم جاده.

اجرای تحقیق علّی به طور موثر- تحقیقات علّی

به تحقیق علی باید به عنوان تحقیق تجربی نگاه کرد. به یاد داشته باشید، هدف از این تحقیق اثبات رابطه علت و معلولی است. با توجه به این موضوع، داشتن پارامترها و اهداف دقیق برنامه ریزی شده بسیار مهم می شود. بدون درک کامل از برنامه تحقیقاتی شما و آنچه شما سعی در اثبات آن دارید، یافته های شما می توانند غیر قابل اعتماد شوند و دارای سوگیری بالایی از محققان باشند. سعی کنید از تحقیقات اکتشافی یا تحقیق توصیفی به عنوان ابزاری برای پایه ریزی برنامه تحقیق خود استفاده کنید.

هنگامی که برنامه تحقیق و اهداف شما عملی شد، وقت آن است که آزمایش علی خود را به درستی تنظیم کنید. در اینجا سه شرط اصلی در مورد آزمایش علی شما وجود دارد که می خواهید قبل از شروع آن بررسی کنید:

۱٫ رابطه علت و معلول با آزمایش اثبات خواهد شد یا رد خواهد شد. البته به نظر می رسد این کار بی فایده باشد، اما اگر مطمئن نباشید که برنامه تحقیقاتی شما مستقیماً با هدف تحقیق شما مرتبط است، نتایج نهایی مطالعه شما مانند بسیاری از غلات بچه ها بی نتیجه خواهد بود (Toucan Sam بدون جرم است). برای اطمینان از اینکه نتیجه مطالعه شما به این ترتیب نتیجه خواهد گرفت، محیط طبیعی خود را مشاهده کنید و سپس فرکانس یا قدرت متغیر علی را کاهش دهید.

۲٫ شما به وضوح مشخص می کنید که کدام متغیرها به عنوان مستقل (اثر ایجاد کننده) و به عنوان وابسته (تحت تأثیر) آزمایش می شوند. همانطور که در مثال خشم جاده / تصادف اتومبیل بحث شد، در بسیاری از موارد تشخیص اینکه کدام متغیر به دیگری وابسته است دشوار است. به همین دلیل، شناسایی موارد آزمایش شده قبل از آزمایش ضروری است. معمولاً متغیر مستقل هر آنچه را که به محیط اضافه می کنید خواهد بود.

به عنوان مثال، ما فرض می کنیم که افزایش گزینه های رنگ برای خودروها باعث افزایش فروش می شود. در این حالت، تعداد گزینه های رنگ متغیر مستقل و سطح فروش متغیر وابسته ما است. مرحله بعدی شما اندازه گیری میزان فروش طبیعی در فروشگاه اتومبیل و سپس افزودن انتخاب وسیع تری از رنگ های اتومبیل خواهد بود. پس از جمع آوری شماره های فروش جدید، دو مجموعه داده را با یکدیگر مقایسه کنید و تأثیر آن بر فروش را مطالعه کنید.

۳٫ هیچ متغیر خارجی وجود ندارد که بتواند در نتایج شما نیز تغییراتی ایجاد کند. بدون در نظر گرفتن تمام عوامل احتمالی که ممکن است تغییراتی را در متغیر وابسته شما ایجاد کند، نمی توانید مطمئن باشید که متغیر مورد آزمایش واقعاً مسئول ایجاد تأثیراتی است که اندازه گیری می کنیم. در آزمایشگاه، دانشمندان این لوکس را دارند که می توانند یک محیط کاملاً خنثی ایجاد کنند. متأسفانه برای بقیه ما، ما باید با محیطی که به ما داده می شود سر و کار داشته باشیم. بنابراین مهمترین کاری که باید هنگام ایجاد برنامه تحقیقاتی خود انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید آزمایش شما در مشابه ترین شرایط ممکن همانند اندازه گیری نتایج طبیعی خود اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما صاحب فروشگاه بستنی هستید و می خواهید تاثیری که یک دلقک که در جلوی مغازه شما بادکنک پخش می کند را در فروش بررسی کند. ایده عالی، من می دانم! این یک ایده بد است که از فروش تابستان خود به عنوان منبع داده طبیعی خود استفاده کنید و آزمایش خود را در زمستان انجام دهید. نه تنها برای دلقک سرد است، بلکه هوا تأثیر زیادی در فروش بستنی خواهد گذاشت.

 

تحقیقات علّی

تحقیقات علّی – کالج مدیریت

چه کسی از تحقیقات علی استفاده می کند و چگونه می توانم آن را در اهداف تجاری خود بگنجانم؟- تحقیقات علّی

در واقع مهم نیست که شما چه نوع سازمانی هستید یا چه اهدافی را دنبال می کنید، می توان از تحقیقات علی برای سودمند شدن شما استفاده کرد. هدف از تحقیق علی اثبات وجود رابطه خاص است. از دیدگاه شرکت، اگر می خواهید تأیید کنید که یک استراتژی در هنگام شناسایی منابع یک مسئله کار می کند یا از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستید، تحقیق علی راهی برای پیشگیری است. بیایید به چند نمونه از چگونگی اجرای تحقیقات علی با اهداف مختلف نگاهی بیندازیم:

. افزایش نگهداری مشتری: بیشتر زنجیره های حق رای دادن آزمایش های تحقیق علی را در فروشگاه های خود انجام می دهند. در یک مورد، یک مغازه بزرگ تعمیرات اتومبیل اخیراً آزمایشی را انجام داده است که در آن فروشگاه های منتخب سیاستی را اجرا می کنند که هنگام ارزیابی خودرو، یک کارمند با مشتری یک به یک رفتار کند. به آن ها دستور داده شد که هر گونه نگرانی را برطرف کنند و در مورد هر مشکلی که در اتومبیل وجود دارد، به زبان عامیانه صحبت کنند، و این کار را بر مشتری درک می کنند.

. ابتکارات جامعه: شوراهای شهر معمولاً برای سنجش موفقیت ابتکارات جامعه خود از تحقیقات علی استفاده می کنند. بگذارید بگوییم شهر اتاوا یک نظرسنجی انجام داد و فهمید که اوتاوان ها از گزینه های فعلی حمل و نقل عمومی ناراضی هستند. سپس آن ها می توانند استراتژی ایجاد “Park and Rides” بیشتر را برای کمک به افراد بیشتری که می توانند سوار اتوبوس شوند، ایجاد کنند. پس از اجرای این استراتژی، آن ها می توانند همان نظرسنجی را دوباره ارسال کنند و اندازه بگیرند که چه نوع تأثیری بر رضایت کلی حمل و نقل عمومی داشته است.

. تبلیغات موثر: تبلیغات یکی از متداول ترین بخش های تحقیق علی است. بیشتر اوقات شرکت ها قبل از گسترش آن در همه مکان ها، کمپین های تبلیغاتی را در مناطق کوچک آزمایش می کنند. ایده این است که قبل از تعهد کامل، میزان تبلیغات با افزایش تبلیغات در این مناطق افزایش کافی داشته باشد.

بسیاری از سازمان ها با ایجاد یک نظرسنجی از مشتریان می پرسند چه عواملی باعث شده است که آن ها از خدمات خود بازدید کنند یا به آن ها علاقه مند شوند، این آزمایش را یک گام فراتر می برند. اکنون این کسب و کار می تواند پاسخ های مشتریان در منطقه آزمایش را با پاسخ های مشتریان کل آن ها مقایسه کند و ببیند که آیا افزایش میزان بازدید آن ها نتیجه مستقیم تبلیغات آن ها است.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تحقیقات ارزیابی

تحقیق ارزیابی چیست؟ تحقیقات ارزیابی ، تحقیق ارزیابی که به آن ارزیابی برنامه نیز می گویند، به جای روش خاصی…

تحقیقات اجتماعی

تحقیق اجتماعی چیست؟ تحقیقات اجتماعی ، روشی است که دانشمندان علوم اجتماعی و محققان از آن برای یادگیری در مورد…