/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی همهمه ای

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بازاریابی همهمه ای چیست؟

بازاریابی همهمه ای ، به معنای تلاش برای استفاده از بازاریابی دهان به دهان است که به نفع شما کار می کند، چیزی جالب یا مفید به اندازه کافی ایجاد کنید که باعث شود مردم در مورد آن صحبت کنند و آن را به تنهایی به اشتراک بگذارند. در حالی که اکثر کمپین های پر سر و صدا دقیقاً “ویروسی نمی شوند”، این تقریباً به اندازه کسب و کارهای نزدیک است. بسیاری از مبارزات موفقیت آمیز معمولاً تا حدی زندگی خود را دارند، بنابراین برای زنده نگه داشتن آن ها لزوماً نیازی به بازاریابی مداوم نخواهید داشت.

بازاریابی Buzz چیزی نیست که بتوانید آن را مجبور کنید، بنابراین ادامه کار مقداری زمان و شانس می خواهد. گفته شد، اگر برای شما مفید باشد، اغلب فوق العاده موثر است. بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری جدید به روش شما است، زیرا بسیار ارگانیک، معتبر و بسیار کارآمد است.

بازاریابی همهمه ای چگونه می تواند نتیجه معکوس دهد؟

بازاریابی همهمه ای به این معنی است که افراد دیگر مسئولیت بازاریابی را از دوش شما بردارند. این یک چیز خوب است بیشتر اوقات. متأسفانه، این بازاریابی می تواند بر عکس شما تأثیر منفی بگذارد و کسب و کار شما می تواند بحث های شهر را به روشی کمتر از ایده آل به پایان برساند. این امر اغلب هنگامی اتفاق می افتد که مارک ها در موضوعات بحث برانگیز تلاش می کنند تا خود را مورد توجه قرار دهند و به عنوان رهبران اصلی فکر شناخته شوند. اگر آن ها نتوانند از ادعاهای خود پشتیبان بگیرند یا نتوانند به طور کامل از استدلال خود دفاع کنند، احتمالاً با واکنش روبرو خواهند شد و به جای اینکه اعتبار خود را از دست دهند، اعتبار همه را نسبت به خودشان را از دست می دهند. و اگر در نهایت کاملاً توهین آمیز باشید خواه عمدی باشد یا نباشد قطعاً با واکنش مواجه خواهید شد. علاوه بر این، وقتی همه هیاهوهای تبلیغاتی مطابق با واقعیت نیستند، بازاریابی همهمه ای می تواند نتیجه معکوس دهد.

 

آنچه یک کمپین بازاریابی Buzz را موثر می کند

تبلیغات Super Bowl آخرین نمونه از کمپین های بازاریابی همهمه ای موثر است. آن ها دید زیادی دارند، که مطمئناً کمک می کند، اما از خلاقیت، شوخ طبعی و جذابیت عاطفی برای جلب علاقه مخاطبان خود استفاده می کنند و امیدوارم بحث ایجاد کنند. به عنوان مثال “It’s a Tide Ad” سال گذشته آنقدر محبوب بود که میم ها همچنان در فضای مجازی حلقه می زنند و نام تجاری را در مکالمه ها حفظ می کنند:

ماده قرار است بزرگترین عامل در داشتن یا عدم وجود مبارزات انتخاباتی شما باشد. مردم معمولاً در کاری سرمایه گذاری نمی کنند که کمی کم عمق به نظر برسد. آن ها چیز جدید و جالبی می خواهند و این واقعاً آن ها را به طریقی درگیر می کند. این می تواند یک مسابقه یا یک محصول جدید یا حتی فقط یک پست وبلاگی عالی باشد که ارزش اطلاعات و نظر را دارد.

۵ مورد تجدید نظر قابل توجه در بازاریابی همهمه ای

مبارزات بازاریابی Buzz می توانند همه اشکال داشته باشند، به خصوص اگر با استراتژی های بازاریابی چریکی ترکیب شوند. این بدان معناست که کمپین های شما می توانند از چندین درخواست مختلف برای جلب مخاطبان و کمک به کمپین شما برای جلب توجه کاربران استفاده کنند.

۱٫ الهام بخش

همه افراد کمی احساس خوب را دوست دارند، بنابراین کمپین هایی که شامل برخی از جنبه های انگیزه یا الهام می شوند می توانند به سرعت انجام شوند و بارها و بارها به اشتراک گذاشته شوند. به عنوان مثال، سال گذشته، نایک یک قرارداد سه ساله با جاستین گالگوس امضا کرد، که اتفاقاً فلج مغزی دارد. Nike با توجه به تمجید کاربران از این برند، مورد توجه و توجه قرار گرفت.

۲٫ فراگیر

در حال حاضر، فشار بیش از هر زمان دیگری برای مارک ها، محصولات و خدمات قابل دسترسی برای افراد بیشتر است. با توجه به اینکه بیش از ۷ در ۱۰ هزاره قبل از خرید به تأثیر و ارزش یک نام تجاری نگاه می کنند، درک اینکه چرا مارک های بیشتری تغییر می دهند سخت نیست.

یکی از کمپین های تبلیغاتی اخیر مایکروسافت نیز این موضوع را لمس کرد. آن ها توانستند نشان دهند که چطور در تلاشند تا کنترل کننده هایی برای افراد با محدودیت های جسمانی و ناتوانی ها ایجاد کنند تا بتوانند در سرگرمی بازی نیز شرکت کنند. این می تواند یک خط خوب باشد، زیرا شما هرگز نباید از افراد دارای معلولیت به عنوان یک لوازم جانبی برای نام تجاری خود استفاده کنید، اما گرامی داشتن از فراگیری می تواند برای شما خوب عمل کند، اگر معتبر به نظر برسد.

۳٫ خنده دار

این معمولاً به خود کمپین بازاریابی و نه به مقدار محصول اشاره دارد، اما این کافی است تا مردم در مورد نام تجاری شما صحبت کنند. به “این یک تبلیغ جزر و مدی” است که مردم هنوز در مورد آن صحبت می کنند یا کمپین های اصلی Old Spice که بیش از ده سال قدمت دارند اما هنوز درباره آن ها صحبت می شود، فکر کنید. حتی فیلم های ایمنی Delta نیز نمونه بارز این موضوع است.

۴٫ جنجالی

شما باید مراقب این مورد باشید، اما می تواند موثر باشد. ارائه یک نگاه داغ به شکل یک مقاله نظرسنجی یا پست وبلاگ می تواند در اطراف مارک تجاری شما یا به طور خاص شما ایجاد هیاهو کند که می تواند به ایجاد رهبری فکری کمک کند. اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از این استراتژی، کسی را بر اساس هویت یا اخلاق وی آزرده نخواهید کرد و به ادعاهایی که می توانید از آن ها پشتیبان بگیرید یا توضیح دهید پایبند هستید.

۵٫ هیجان انگیز

مردم می خواهند درمورد آنچه به طور طبیعی آن ها را هیجان زده می کند صحبت کنند، زیرا هیجان باعث پمپاژ خون می شود و موضوعی مرتبط و در راس ذهن ما قرار می گیرد. حتی مارک های کوچکتری که از مسابقات با جوایز عالی استفاده می کنند تا توجه و هیاهوی زیادی در مورد نام تجاری خود ایجاد کنند، می توانند مردم را در مورد تجارت خود صحبت کنند، به شرطی که از آنچه در این زمینه برایشان جذاب است هیجان زده باشند.

 

بازاریابی همهمه ای

بازاریابی همهمه ای – کالج مدیریت

۴ راه برای شروع مبارزات بازاریابی همهمه ای موفقیت آمیز

۱) با تأثیرگذاران و سفیران برند تماس بگیرید

تأثیرگذارها به کمپین شما کمک می کنند تا به سرعت دیده شود. از نظر طنز ، میکرو اینفلوئنسرها ممکن است در اینجا بهتر باشند، زیرا مخاطبان خاص اغلب مورد اعتماد بیشتر از تأثیرگذارهای بزرگتر هستند. به عنوان مثال Evergreen Profits، به طور مرتب پست های وبلاگ را درباره ابزارهایی می نویسد که به آن ها کمک می کند محتوای عالی ایجاد کنند، که اغلب منجر به خوانندگان وفادار آن ها برای خرید ابزارها می شود.

شما همچنین باید با سفیران برند خود تماس بگیرید. حتی اگر برنامه رسمی ندارید، با مشتاق ترین و پر سر و صدا ترین مشتریان خود تماس بگیرید، به ویژه آن ها که نظرات درخشان خود را ترک کرده اند. به آن ها تخفیف، محصول رایگان یا دسترسی انحصاری بدهید و از آن ها بخواهید اطلاعاتی را با افرادی به اشتراک بگذارند که فکر می کنند از آن استقبال می کنند. می توانید به طور کامل به آن ها پول پرداخت کنید اما مجبور نیستید.

۲) آن را در Social به اشتراک بگذارید

کمپین خود را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید، ایده آل با استفاده از یک سری کمپین های ویدیویی برای جلب توجه و جذب کاربران. آن را در هر سیستم عامل به اشتراک بگذارید، متن و یا تصاویر را به روز کنید تا در صورت لزوم با هر سایت مطابقت داشته باشد. در صورت امکان، باید آن را در سایت خود و در یک کمپین ایمیل به اشتراک بگذارید.

۳) از کمپین های PPC برای گسترش دسترسی استفاده کنید

کمپین های PPC به شما کمک می کنند تا دسترسی خود را خیلی خیلی سریع مقیاس بندی کنید، به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را به همان میزان مخاطب که بودجه شما اجازه می دهد نشان دهید. کمپین های آگاهی از مارک تجاری را انتخاب کنید و استفاده از سیستم عامل های تبلیغاتی ، تبلیغاتی مانند Facebook Ads و Google’s Display Network را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا مخاطبان سرد را جذب کنید حتی اگر آن ها هرگز نام شما را نشنیده باشند.

۴) یک برنامه ارجاع را راه اندازی کنید

اگر ایده این است که به جای یک کمپین بازاریابی خاص، به مارک یا خدمات خود توجه کنید، شروع یک برنامه معرفی را در نظر بگیرید. مشوق هایی مانند تخفیف، تعویض رایگان، دسترسی به فروش انحصاری یا حتی شناخت اجتماعی می تواند مشتریان شما را ترغیب کند تا در مورد نام تجاری شما به دوستان خود بگویند و آن ها را به سفیران نام تجاری کم اهمیت تبدیل کنند. این به شما کمک می کند تا سریع کلمه را بیرون بیاورید.

نتیجه

بازاریابی Buzz ممکن است ناامیدکننده باشد وقتی که شما برای ادامه کار تلاش می کنید، اما اگر هرگز انتخاب شود قطعاً می تواند ارزشمند باشد. به یاد داشته باشید که این قابل اعتمادترین استراتژی نیست، زیرا کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید تا بتوانید کاربران را در بحث درباره نام تجاری یا محتوا یا محصول خود با افراد دیگر تشویق کنید. اما با داشتن یک مارک عالی، یک محصول عالی و یک پیام بازاریابی هوشمند، شما باید قادر به ایجاد هیجان و بازاریابی دهان به دهان اطراف برند خود باشید.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

روابط عمومی بازاریابی

روابط عمومی بازاریابی چیست؟ روابط عمومی بازاریابی ، استفاده از دو عملکرد مهم تجاری، بازاریابی و روابط عمومی، برای ایجاد…

بازاریابی هدفمند

بازاریابی هدفمند چیست؟ بازاریابی هدفمند ، مخاطبی را شناسایی می کند که احتمالاً خدمات یا کالاهایی را خریداری می کند…