اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مدیریت / توسط

مدیریت برند

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برنامه کاربردی تکنیک های بازاریابی یک محصول خاص، خط محصول و یا برند است. هدف از این نوع مدیریت، افزایش ارزش محصولات برای مشتریان و در نتیجه کسب حق امتیاز برای آن محصول است. بازاریابان، به آرم تجاری بعنوان وعده ای مینگرند که درباره ی کیفیت مورد انتظار مشتریان از محصولات به آنها داده شده است.
این امر ممکن است باعث افزایش میزان فروش شود. همچنین با مدیریت برند، تولید کنندگان می توانند محصولات را با قیمت بالاتری به فروش رسانند. ارزش برند با میزان سود حاصل برای تولیدکنندگان سنجیده میشود. این امر ناشی از ترکیبی از افزایش میزان فروش و افزایش هزینه هاست.

اصول مدیریت برند

۱. باید برند را تعریف کنید

یکی از مهم ترین اصول مدیریت برند این است که بازاریابان و مدیران با تعیین اهداف، چشم انداز، رسالت، اخلاق و اصول کسب و کار خود و با داشتن مباحثات آزاد با مروج و تمام اعضای کلیدی مرتبط با آن، برند را با کارآمدترین و پیچیده ترین شکل آن بشناسند و درک کنند یا در ساده ترین حالت بدانند که یک برند چیست. تنها در این صورت است که صاحبان کسب و کار قادر خواهند بود به بازاریابی برند خود پرداخته و با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنند و خدمات و پیشنهادات خود را عرضه نمایند.

۲. برند با مدل کسب وکار برابر است

مدیریت برند باید یکی از اصلی ترین اهداف شرکت باشد و باید  بتوان ردپای آن را در تمامی وجه های وجه شغلی کسب و کار مشاهده کرد. مدیریت برند فعالیتی اساسی، از زمان عرضه محصول جدید تا گسترش مشاغل و هر استراتژی دیگری در رابطه با کسب و کار شما می باشد.

۳. ثبات برند را حفظ کنید

ایجاد برند فرایندی است که تنها یک بار رخ می دهد، اما مدیریت و ایجاد آن در بازار و در بین چرخه های مختلف کسب وکار، رقابت و مقابله با خواسته های متغیر مشتری، یک فرایند همیشگی و طولانی مدت است که نیاز به تلاش و رویکرد مداوم دارد. مدیران برند برای ایجاد سود و کسب موفقیت باید تمایز برند را ایجاد کرده و سطح بالایی از وفاداری مشتری را برای مشاغل ایجاد کنند.

۴. ارتباط عاطفی برقرار کنید

برندهای زیادی در بازار وجود دارد اما به ندرت می توانند با بازار هدف ارتباط عاطفی برقرار کنند.

واقعیت این است که باید از تاکتیک های بازاریابی و استراتژی هایی استفاده کنید که نیازها، الزامات و مشکلات مشتری را مورد توجه قرار داده تا به این وسیله بتواند یک رابطه عاطفی و روانی ایجاد کند.

۵. کارمندان را توانمند کنید

فرایند مدیریت برند با مشارکت کارکنان و اعضای کلیدی تیم و از درون خود سازمان شروع می شود زیرا آنها اولین کاربران و مروجان برند شما هستند.

۶. یک رویکرد انعطاف پذیر داشته باشید

به دلیل بازاریابی دیجیتال و استفاده زیاد و ارتباط رسانه های اجتماعی، پویایی و نیازهای بازار با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است، از این رو لازم است که در طول کل فرآیند مدیریت، آینده نگرانه و انعطاف پذیر باشید تا در مواقع حیاتی قابلیت انعطاف و پاسخگویی به نیازهای بازار را داشته باشید.

۷. دامنه مدیریت برند

بین مفاهیم مدیریت برند و بازاریابی تفاوت وجود دارد اما هر دو به عنوان یک عامل پشتیبان یکدیگر عمل می کنند. همانطور که قبلاً نیز مورد بحث قرار گرفت، مدیریت یک فرایند یکباره نیست بلکه یک عمل مداوم و همیشگی برای کسب وکار است تا بتواند هویت مشخصی را در بازار ایجاد کند.

 

 

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تمایز برند

تمایز برند ، انسان به‌صورت ژنتیکی تفاوت را متوجه می‌شود و این تمایز است که مردم را به‌سوی برند شما…