اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در استارت آپ / توسط
آخرین زمان ویرایش:

جذب سرمایه استارت آپ

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جذب سرمایه برای استارت آپ  و راه های آن

به منظور جذب سرمایه برای استارت آپ راه هایی وجود دارد. یکی از این راه ها این است که سرعت ماشین را زیاد کنید نه اینکه به ساخت ماشین بپردازید. این کار به واقع می تواند بهترین فرصت را چه برای طرف سرمایه گذار و چه برای طرف سرمایه پذیر فراهم نماید. با ساخت محصول در ابتدای کار، کارآفرینان می توانند مالکیت، کنترل و هدایت آن را در دست بگیرند.

همچنین آن ها فرصتی برای ایجاد و آزمایش مدل کسب و کاری که بدون نیاز به سرمایه اضافه قابلیت اجرایی داشته باشد را نیز به دست می آورند. این موقعیت، موقعیتی بسیار مقتدرانه برای جذب سرمایه برای جذب سرمایه و مذاکره در مورد آن خواهد بود. چراکه در طرف دیگر میز مذاکره، سرمای هگذاران قادر هستند پول خود را با اطمینان بیشتری در استارت آپی که دارای محصول بوده و کارایی آن به اثبات رسیده است سرمایه گذاری نمایند. پول بیشتر رسیدن به نقاط عطف مختلف را سرعت می بخشد و به برجسته شدن موفقیت ها و توانایی ها کمک می کند.

جذب سرمایه کار چندان آسانی نیست حداقل برای بیشتر استارت آپ ها این کار به آسانی انجام نمی پذیرد. واقعیت این است که جذب سرمایه کاری است زمان بر و نیازمند تلاش و صرف وقت برای تفکر و انجام قدامات کوچکی است که می تواند نتایج بزرگی به بار آورد. به غیر از داشتن ذهنیت و انتظارات درست، جذب موفقیت آمیز سرمایه به داشتن ارتباطات، بازاریابی و به اثبات رساندن خود و محصولتان نیاز دارد. لازمه جذب سرمایه به طور استراتژیک برنامه ریزی و اجرای طرح هایی است که اغلب برای به انجام رساندن آنها نیاز به کمک طلبیدن از دیگران دارید.

۸ مسیر جهت جذب سرمایه گذار برای استارت آپ

جذب سرمایه گذار برای استارتاپ ارتباط موثر با سرمایه گذاران

۱.شبکه سازی کنید

شبکه سازی با سرمایه گذاران، باعث ایجاد ارتباطات موثر شده و این امکان را ایجاد می کند که به صورت رسمی تر و ارگانیک تر به راه اندازی کسب و کار خود بپردازید. دیانا گودوین از مدرسه Swim AquaMobile توصیه می کند:

“اگر یک کسب و کار بزرگ ایجاد کرده اید و مراحل اولیه را طی کرده اید، می توانید برای شبکه سازی محلی و سرمایه گذاری وقت بگذارید.”

جذب سرمایه استارت آپ

جذب سرمایه استارت آپ – کالج مدیریت

با هدف جذب سرمایه گذار برای استارتاپ، به فروش محصولات خود ادامه دهید و اگر آنها به خدمات شما علاقه مند باشند؛ با کسب و کار شما موافقت کرده و گفتگو را ادامه خواهند داد. سرمایه گذاران هرچه استارت آپ شما را در حال فعالیت و فروش ببینند، بیشتر راغب هستند تا با شما همکاری کنند؛ پس همچنان به فعالیت ادامه دهید.

۲-نتایج را به نمایش بگذارید

این چرخه را هرگز فراموش نکنید: شما برای جذب مشتری به پول احتیاج دارید و برای داشتن سرمایه به مشتری. بنابراین تا می توانید قبل از سرمایه گذاری بر مشتری و رضایت آنها تمرکز کنید تا برگشت سرمایه به سمت کسب و کارتان افزایش یابد. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ به ویژه اگر شما یک کارآفرین هستید. چون در آغاز یک کسب و کار مشتری ها سرمایه اصلی شما هستند و بیزینس شما را می سازند. به همین دلیل چیزی که برای سرمایه گذاران اهمیت دارد، نتایج، بازخورد و ارتباط شما با مشتری و واقعی بودن مخاطبان کسب و کار شماست.

۳-مشاوره بگیرید

در کنار مذاکره با سرمایه گذاران برای همکاری بیشتر از آنها بخواهید به شما مشاوره بدهند. یکی از مهمترین رمز برخورد آگاهانه استارت آپ های موفق برای جذب سرمایه گذار برای استارتاپ این است که علاوه بر فضای کاری با سرمایه گذاران روابط حرفه ای ایجاد کرده و از آموخته های آنها درس می گیرند و هر روز در روند کاری خود به کار می برند. حسین احمد مسئول یکی از استارت آپ های بزرگ دنیا می گوید: زمانی که از سرمایه گذاران درخواست مشاوره کردم، تعجب کردند و همانجا اشتیاق و همکاری ما شروع شد.

۴-داشتن بنیانگذاران حرفه ای برای استارت آپ

هنگامی که در مقابل سرمایه گذاران به ارائه خدمات میپردازید در واقع مشغول ارائه تیم خود هستید. بن لنگ از Mapme می گوید: “سرمایه گذاران فرشته و VC ها اغلب به دنبال بنیانگذاران بااستعداد و حرفه ای هستند.” انتخاب تیم مدیریت مناسب برای راه اندازی استارت آپ شما، یک فرایند ظریف است. زیرا در نهایت داشتن بنیانگذار اشتباه مضرتر از داشتن هیچ بنیان گذاری است. با این حال، اگر مسئول مدیر پروژه صحیح حضور داشته باشد، می توانید فرایند جذب سرمایه گذار برای استارتاپ را بی نهایت ساده تر شروع کند و حتی فراتر از جذب سرمایه گذاران پا بگذارید. بن تاکید کرد: “شروع یک شرکت به تنهایی بسیار دشوار است.”داشتن شرکا به شما این امکان را می دهد که مردم بیشتر به خدمات شما تکیه کنند.”

۵-سرمایه گذار بیش از دسته چک

سرمایه گذاری را پیدا کنید که فقط به دید دسته چک به آن نگاه نکنید و با آن روابط صمیمی و معنوی برقرار کنید. اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، خوب تزریق پول نقد به کسب و کار بسیار عالی است و روند پیشرفت کار را چندین برابر می کند، اما سرمایه گذارانی هستند که واقعا می توانند کسب و کار ملموس شما را فراتر از پول ببرند. یک سرمایه گذار حرفه ای و مناسب می تواند به شما کمک کند تا خدمات دهی تان قوی تر شده و دانش و آگاهیتان را در زمینه شغلی بالا ببرید.

۶-به سیستم شتاب دهنده ها ملحق شوید

برای کسانی که شروع کارشان است و هنوز با هیچ سرمایه گذاری شبکه سازی نکرده اند، پیشنهاد می کنیم به شتاب دهنده ها ملحق شوند و از آن طریق رابطه زیادی کسب کنند. لازم به تذکر است که این روش هرگز باعث تسریع در جذب سرمایه گذاران نمی شود و هیچ تضمینی وجود ندارد. از این طریق فقط به شناساندن محصولات خود می پردازید.

۷-تا آخر دنبال کنید

تا زمانی که به اهداف خود در زمینه جذب سرمایه گذار برای استارت آپ نرسیده اید، دست بردار نباشید. همچنین چون جمع آوری بودجه معمولا یک روند سریع و آسان نیست، به یک سرمایه گذار بالقوه احتیاج است. برای چگونگی پیدا کردن سرمایه گذاران بالقوه باید به آنها بگویید: از خود چه می خواهید؟ اهدافتان چیست؟ با سرمایه خود می خواهید در آینده چه کار کنید؟ فقط در این حالت است که آنها با شما به توافق می رسند و آنها با معیارهای منطقی پیش می روند.

۸-راه دیگران را نروید

سرمایه گذاران بیشتر به کسب و کارهایی که خارج از چارچوب فکر می کنند اهمیت می دهند و مایل هستند با آنها همکاری کنند. ایده پردازی و خلق ایده های جدید را جدی بگیرید و بعد ببینید چطور با جمعیتی از سرمایه گذاران مواجه می شوید. تولید دستمال کاغذی را هر کارخانه ای می داند. اما فکر کنید دستمال کاغذی که تولید می کنید چه ویژگی های جدیدی می تواند داشته باشد و مورد پسند اکثر مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

فرق گروه با تیم چیست

تیم چیست؟ فرق تیم با گروه چیست: تیم به تعداد کمی از افراد با مهارت های مکمل یکدیگر که متعهد…

استارت آپ تاکسی اینترنتی

استارت آپ تاکسی اینترنتی در چند سال اخیر بازار بسیار داغی داشته است و بسیاری را به این حوزه کشانده…