/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بازاریابی هوش مصنوعی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بازاریابی هوش مصنوعی ، استفاده از هوش مصنوعی برای ساده سازی داده های کاربر برای شخصی سازی کمپین ها برای مصرف کنندگان است. مسئله این است که منابع داده زیادی برای بازاریابان وجود دارد تا از آن ها استفاده کنند، شانه زدن و غربال کردن همه این ها برای بهینه سازی یک کمپین به معنای صرف ساعات کاری زیاد است. و این فقط زمانی است که ما بازاریابان دیجیتال نمی توانیم از پس آن برآییم. ساعات کافی در روز برای مدیریت دستی دستی داده ها وجود ندارد، با این حال، هوش مصنوعی ساعت های انسانی مورد نیاز برای شانه زدن همه این داده ها را نفی می کند. بازاریابی هوش مصنوعی می تواند با استفاده از داده های ارائه شده، به دنبال بینش ها، و سپس داده ها را برای فعالیت های مطلوب فراهم کند. با یادگیری ماشینی، می توان حرکت های بعدی مصرف کنندگان را پیش بینی کرد و سفر مشتری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید و شخصی سازی کرد. هوش مصنوعی امیدوار است که بتواند نقش تجزیه و تحلیل داده ها را برای بازاریابان به عهده بگیرد، بنابراین آن ها می توانند بر ایجاد محتوا، پیاده سازی استراتژی ها و جنبه های خلاقانه آن تمرکز کنند.

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

از فناوری های هوش مصنوعی برای تصمیم گیری خودکار بر اساس جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و مشاهدات اضافی از مخاطبان یا روندهای اقتصادی استفاده می کند که ممکن است تلاش های بازاریابی را تحت تأثیر قرار دهد. هوش مصنوعی غالباً در اقدامات بازاریابی که سرعت ضروری است مورد استفاده قرار می گیرد. ابزارهای هوش مصنوعی با استفاده از داده ها و پروفایل مشتری نحوه برقراری ارتباط با مشتری را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، سپس پیام های متناسب را بدون دخالت اعضای تیم بازاریابی در زمان مناسب به آن ها ارائه می دهند و حداکثر کارایی را تضمین می کنند. برای بسیاری از بازاریاب های امروزی، هوش مصنوعی برای تقویت تیم های بازاریابی یا برای انجام کارهای تاکتیکی بیشتر که به تفاوت های انسانی کمتری نیاز دارند، استفاده می شود.

موارد استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی شامل موارد زیر است:

تحلیل داده ها
پردازش زبان طبیعی
خرید رسانه ای
تصمیم گیری خودکار
تولید محتوا
شخصی سازی در زمان واقعی

 

مثال های بازاریابی هوش مصنوعی

۱٫ دستیارهای مجازی

دستیاران مجازی عملکرد مفیدی هستند. دستورات صوتی هندزفری به معنای جستجوی محصولات و خدمات هرگز آسان نبوده است. همه این داده ها برای ساده سازی خریدهای مصرف کننده، تجزیه و تحلیل آنچه که مردم به دنبال آن هستند (یا در این مورد برای آن فریاد می زنند)، جمع آوری و مورد استفاده قرار می گیرند تا تجربه مشتری را افزایش دهند. دستیاران مجازی می توانند بر اساس خریدهای قبلی، محصولات مرتبط را بهینه کرده و سفر بهتری را برای مشتری بهینه کنند.

۲٫ ایمیل بهینه شده

وضعیت اسفبار بازاریابان ایمیل در هنگام انتخاب زمانی برای ارسال پیام های بازاریابی از طریق ایمیل به مصرف کنندگان این است که هیچ دو نفر یکسان نیستند. مطمئناً می توانید فرض کنید «بهترین زمان» برای ارسال ایمیل از طریق داده ها باشد، اما هوش مصنوعی از سطح کاملاً جدیدی از صحت برخوردار است. آن ها می توانند بفهمند چه موقع زمان مناسبی برای ارسال ایمیل برای تک تک مصرف کنندگان است تا اطمینان حاصل شود که با آن ها درگیر شده است.

۳٫ تبلیغات بهینه شده

همانطور که همه ما می دانیم تبلیغات دیجیتال جدید نیستند. آن ها ۱۰ سال است که بخشی از چشم انداز دیجیتال هستند، اما با معرفی این بازاریابی، تبلیغات بهتر هدف قرار می گیرند. از طریق تجزیه و تحلیل داده های مشتری، می توان تبلیغات دیجیتال را متناسب با مصرف کنندگان خاص تنظیم کرد.

۴٫ محصولات پیشنهادی

هوش مصنوعی اکنون می تواند هوشمندانه محصولات مشابه را به مصرف کنندگان توصیه کند. باز هم، توصیه های محصول در وب سایت جدید نیست، اما این ها محصولات مرتبطی بودند که سایر کاربران مشاهده می کردند. با این نوع بازاریابی، محصولات پیشنهادی برای افراد شخصی سازی می شوند.

۵٫ مشوق های شخصی

ارسال کد تخفیف برای مصرف کننده ای که تازه کالایی را خریداری کرده است می تواند یک فاجعه باشد. زیرا، کسی که تازه قیمت کامل خود را پرداخت کرده است، هنگامی که متوجه شود می تواند چیزی را با قیمت ارزان تری بدست آورده باشد، محروم خواهد بود. اما، این نوع بازاریابی تضمین می کند که مشوق های مناسب برای افراد مناسب ارسال می شود. باعث می شود مصرف کننده احساس ارزشمندی کند و تجربه خود را بیشتر شخصی سازی کند.

 

بازاریابی هوش مصنوعی

بازاریابی هوش مصنوعی – کالج مدیریت

 

پیش بینی ها و روندهای بازاریابی هوش مصنوعی

در حالی که هوش مصنوعی هنوز در فضای بازاریابی تا حد زیادی جدید است، اما نوید می دهد که فقط محبوبیت بیشتری پیدا کند. چند روند AI وجود دارد که بازاریابان طی چند سال آینده مشاهده خواهند کرد و باید شروع به انطباق با:

هوش مصنوعی در حال رشد است

گارتنر پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۲ ، هوش مصنوعی جایگزین حدود ۳۳ درصد از تحلیلگران داده در بازاریابی خواهد شد.
غول های فناوری به مزایا و پتانسیل هوش مصنوعی پی می برند. در سال ۲۰۱۶ ، آن ها در حال حاضر به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار هزینه می کردند. ۹۰ درصد این بودجه به استقرار و تحقیق اختصاص داشت.
علاوه بر این، در سال ۲۰۲۰ گارتنر پیش بینی کرد که بیش از ۴۰٪ از کارهای علم داده به صورت خودکار انجام می شود

تیم ها از طریق هوش مصنوعی مقیاس بندی می کنند

تیم های بازاریابی برای نشان دادن ارزش بازاریابی و بازگشت سرمایه به ذینفعان اجرایی تحت فشار بیشتری قرار خواهند گرفت. تیم ها از راه حل های هوش مصنوعی برای هدایت این اهداف و تخصیص بهتر بودجه به سمت مبارزات موفق استفاده می کنند و معیارهای بازاریابی را نشان می دهند که ارزش کمپین ها را نشان می دهد.

رهبران بازاریابی که از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند توسط افرادی که این کار را انجام می دهند جایگزین می شوند

به گفته گارتنر، افرادی که مسئول بینش بازاریابی هستند دیگر در این فضای تغییر یافته بازاریابی به اندازه رقابت نخواهند بود. اکثر کسانی که توسط گارتنر مورد بررسی قرار گرفته اند، از راه حل های هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند یا قصد دارند. فقط ۱۳ درصد استفاده از آن را در سه سال آینده نمی دانند.

 

مزایای تجاری بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

امروزه از بازاریابی هوش مصنوعی برای تقویت عملکرد و بازگشت سرمایه در کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. همچنین می تواند این مزایای تجاری را به همراه داشته باشد:

تبلیغات را هوشمندتر کنید

هوش مصنوعی با استفاده از داده های بزرگ به منظور ارتقا analysis تجزیه و تحلیل بصیرت و ایجاد تبلیغات آنلاین هوشمندتر، به بالا بردن راه حل های بازاریابی مبتنی بر حساب کمک می کند.

جستجوها را بهتر انجام دهید

راه حل های هوش مصنوعی و داده های بزرگ می توانند الگوهای جستجوی دیجیتال مصرف کنندگان را تجزیه و تحلیل کنند و به تعیین نقاط اصلی در تمرکز استراتژی های بازاریابی کمک کنند.

محتوا را شخصی سازی کنید

با ترکیب داده های بزرگ، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، بازاریاب ها می توانند تجزیه و تحلیل ها را برای درک مشتری در سطح فردی اصلاح کنند و متناسب با آن محتوا را شخصی کنند.

خدمات مشتری را بهبود ببخشید

چت و سایر ابزارهای تعامل با مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دامگاه ربات های هوش مصنوعی تبدیل شده اند و با پیچیده تر شدن عملکرد هوش مصنوعی، این روند باید ادامه یابد.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی ترکیبی

بازاریابی ترکیبی ، بازاریابان امروز باید خلاق، سریع فکر و با تدبیر باشند. ما همچنین باید در طیف گسترده ای…

بازاریابی موثر

بازاریابی موثر ، اثربخشی بازاریابی با توجه به اینکه استراتژی های بازاریابی یک شرکت چقدر درآمد خود را افزایش می…