اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی وابسته

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بازاریابی وابسته ، همچنین می تواند به عنوان بازاریابی شریک شناخته شود. در اینجا شرکت های وابسته یا شرکا products در وب سایت های خود محصولات و خدمات شرکت های دیگر را تبلیغ می کنند و در ازای آن کارمزد دریافت می کنند. بازاریابی وابسته ابزاری برای بازاریابی عملکردی است که کاملاً خود را در فضای تبلیغات اینترنتی جا داده است. مدلهای مختلف جبران خسارت در بازاریابی وابسته وجود دارد، اما ویژگی مشترک همه آن ها این است که پرداخت فقط برای یک عملکرد موفق انجام می شود. این می تواند به عنوان مثال، کلیک بر روی تبلیغات یا خرید باشد.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته یک روش فروش آنلاین است که به صاحب کالا اجازه می دهد فروش خود را افزایش دهد و به دیگران اجازه می دهد مخاطبان یکسانی را هدف قرار دهند – “شرکت های وابسته” – با توصیه محصول به دیگران، کمیسیون بدست آورند. در عین حال، این امکان را برای شرکت های وابسته فراهم می کند که بدون ایجاد محصولات خود از طریق فروش محصول درآمد کسب کنند.

به بیان ساده، بازاریابی وابسته شامل ارجاع یک کالا یا خدمات با به اشتراک گذاری آن در وبلاگ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یا وب سایت است. شرکت وابسته هر بار که شخصی از طریق پیوند منحصر به فرد مرتبط با پیشنهاد خود خریدی انجام می دهد، کمیسیون دریافت می کند. به خوبی انجام شده است، این فرصت مبتنی بر عملکرد می تواند با ایجاد درآمد سالم از شلوغی کاری به یک تجارت سودآور برسد.

تاریخچه مختصری از بازاریابی شرکت های وابسته

بازاریابی وابسته یکی از اولین اشکال بازاریابی آنلاین مبتنی بر عملکرد است. در دهه ۹۰، در طلوع اینترنت مدرن، سازمان ها و افراد شروع به ایجاد وب سایت و محتوا کردند. وقتی موتورهای جستجو پیدا کردن و پیمایش این محتوا را آسان کردند، بازاریابی برای همیشه تغییر کرد.

همانطور که دنیا بیشتر وقت و پول خود را به صورت آنلاین خرج می کرد، بازاریابان روش هایی را برای استفاده از این کانال ارتباطی ابداع کردند و فرصت های همکاری بین صاحبان وب سایت ها آغاز شد. سازندگان محتوا روش های جدیدی را برای کسب درآمد از سایت های خود ایجاد کردند، از جمله اینکه چگونه می توانند در ازای بازاری که به بازرگانان در قالب بازدید کنندگان سایت پرداخت می کردند، پول دریافت کنند. بازرگانان یاد گرفتند که چگونه به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند، اما همچنین به تولیدکنندگان محتوا فقط زمانی پرداخت کنند که میزان فروش آن ها به فروش واقعی تبدیل شود.

تبلیغات آنلاین نیز در این مدت تغییر کرد و از مشاغلی که برای تعداد معینی از نمایش تبلیغات هزینه می کردند به مدل هایی تغییر یافت که بر نتایج قابل اندازه گیری با کیفیت بالاتر تأکید داشتند.

هر یک از این رویدادها منجر به وضعیت مدرن بازاریابی وابسته شد.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

برای شرکت در یک برنامه بازاریابی شرکت های وابسته، باید این پنج مرحله ساده را انجام دهید:

۱٫ یک برنامه وابسته پیدا کنید و به آن بپیوندید.
۲٫ پیشنهادات خود را برای تبلیغ انتخاب کنید.
۳٫ برای هر پیشنهاد یک لینک وابسته منحصر به فرد دریافت کنید.
۴٫ آن پیوندها را در وبلاگ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود به اشتراک بگذارید.
۵٫ در هر زمان کسی از لینک های شما برای خرید استفاده می کند، کمیسیون را جمع کنید.

مزایای مدل بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته مزایای زیادی را به شرکت های وابسته (به عنوان مثال شما) ارائه می دهد که یکی از آن ها سهولت آن است. طرف معادله شما به سادگی شامل کنترل جنبه “بازاریابی” ساخت و فروش یک محصول است – آموزش مشتریان. لازم نیست نگران کارهای سخت تر، مانند توسعه، پشتیبانی یا تحقق پیشنهاد باشید.

بازاریابی وابسته کم خطر است. از آنجا که برای پیوستن به برنامه های وابسته هزینه ای وجود ندارد، شما می توانید با یک محصول یا خدمات وابسته وابسته بدون هیچگونه سرمایه گذاری اولیه درآمد کسب کنید. بازاریابی وابسته همچنین می تواند از طریق پورسانت – سناریوی ایده آل پول سازی – درآمد منفعلانه ای ایجاد کند. اگرچه در ابتدا مجبورید برای ایجاد منابع ترافیکی وقت بگذارید، پیوندهای وابسته شما می توانند به شما یک چک ثابت بدهند.

سرانجام، بازاریابی وابسته موفقیت آمیز این پتانسیل را دارد که بدون استخدام کمک اضافی، درآمد شما را به طور قابل توجهی مقیاس بندی کند. در حالی که کار موجود شما در پس زمینه ادامه دارد، می توانید محصولات جدیدی را به مخاطبان فعلی خود معرفی کرده و برای محصولات اضافی کمپین ایجاد کنید.

قبل از اینکه بیش از حد هیجان زده شوید، بدانید که بازاریابی عالی شرکت های بزرگ مبتنی بر اعتماد است. اگرچه ظاهراً تعداد بی شماری از محصولات یا خدمات برای تبلیغ وجود دارد، بهتر است فقط کسانی را که شخصاً استفاده می کنید یا توصیه می کنید برجسته کنید. حتی وقتی کالایی شما را دوست دارد یا در یک سرگرمی موجود قرار می گیرد، تبدیل شدن به یک بازاریاب عالی برای آن محصول کار زیادی را می طلبد.

 

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته – کالج مدیریت

انتخاب اولین برنامه بازاریابی وابسته

هنگامی که محصولات خود را با طوفان فکری مرور می کنید یا از طریق سیستم عامل های وابسته مرور می کنید، مهمترین معیاری که باید بخاطر بسپارید این است که محصول باید مطابق با مخاطبان شما یا مخاطبانی باشد که شما می خواهید ایجاد کنید. از خود بپرسید، آیا این چیزی است که مخاطب هدف شما آن را با ارزش می داند؟ آیا با حوزه تخصص شما سازگار است؟

همچنین اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمتی که تبلیغ می کنید برای بستری که در آن تبلیغ می کنید مناسب است. به عنوان مثال، دکوراسیون منزل و لباس به خوبی برای سیستم عامل های دارای تصویر سنگین مانند اینستاگرام مناسب است. با این حال، اگر خریدهای عمیق تری مانند نرم افزار را ترویج می کنید، ممکن است بررسی شما در سیستم عامل های با فرم طولانی تر، مانند یک وبلاگ یا YouTube، بهتر شود.

نمونه هایی از مشاغل با استفاده از بازاریابی وابسته

با نگاهی به برخی از شرکت هایی که در بازاریابی شرکت های وابسته شرکت می کنند، به شما الهام می بخشد – همچنین اثبات می شود که این یک درآمد درآمد قانونی و سودآور است.

سیم چین

Wirecutter، سایتی برای تبلیغ تجهیزات و ابزارها – از ابزار آشپزخانه تا وسایل سفر – که توسط نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۶ خریداری شد، می گوید تنها پس از “گزارش شدید، مصاحبه و آزمایش توسط تیم های روزنامه نگاران، دانشمندان و دانشمندان باسابقه، توصیه هایی را ارائه می دهد.

BuzzFeed

بررسی های BuzzFeed به عنوان راهنمای هدایا آغاز شد و در بازبینی در مورد دسته بندی های مختلف محصول گسترش یافت. آنچه این سایت را منحصر به فرد می کند این است که انواع مختلفی از کالاهای معمولی را پوشش می دهد و در سه قیمت متفاوت گزینه های برتر را ارائه می دهد. بررسی های BuzzFeed کاملاً دقیق است، که ارزش زیادی را برای خواننده فراهم می کند. اینجا پست صعودی روی کاغذ توالت و دیگری روی تی شرت های سفید زنانه است.

مدل های جبران بازاریابی وابسته

مدل های مختلف جبران خسارت در بازاریابی شرکت های وابسته وجود دارد که مبنای محاسبه کمیسیون های وابسته را مشخص می کند. کلیه پرداخت ها مبتنی بر عملکرد هستند و بنابراین فقط در صورت ارائه خدمات از پیش تعریف شده انجام می شوند:

پرداخت به ازای هر کلیک (پورسانت هر کاربر روی تبلیغ کلیک می کند)

پرداخت به ازای فروش (پورسانت به عنوان درصدی از فروش حاصل)

پرداخت به ازای سرب (حق کمیسیون برای هر مخاطب احتمالی، به عنوان مثال ثبت نام یا بارگیری)

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند چیست؟ تبلیغات هدفمند ، تبلیغات در همه جا آنلاین است، اما ما نادیده گرفتن آن بسیار خوب عمل…