اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

تحقیقات تبلیغاتی

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

تحقیقات تبلیغاتی ، برای سنجش تأثیر تبلیغات یا نتیجه تلاش با کمک مطالعه دقیق در مورد اهداف تبلیغات، درخواست های تجدید نظر در محصولات، آزمایش کپی و اثربخشی رسانه ها انجام می شود.

تحقیق تبلیغات کاربردی در تحقیقات بازاریابی است که با هدف سنجش اثربخشی تبلیغات انجام می شود. تحقیقات تبلیغاتی توسط تاریخ و عمل بهتر از هر چیز دیگری تعریف می شود. تحقیقات در چندین مرحله در مورد روند تبلیغات انجام می شود. در اوایل روند، بعضی اوقات برای کمک به یک بازاریاب مشخص می شود کدام بخش از بازار را هدف قرار دهد.

تاریخچه تحقیقات تبلیغاتی درباره وضعیت فعلی آن کاملاً به ما می گوید. اگرچه برخی از آژانس های تبلیغاتی ۸۰ سال یا بیشتر دپارتمان های تحقیقاتی داشته اند، اما روزهای رونق واقعی بین دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۷۰ اتفاق افتاده است.

تحقیقات تبلیغاتی چیست؟

تحقیقات تبلیغاتی یک روش علمی برای تجزیه و تحلیل عمق رفتارهای مصرف کنندگان است.

این کار از طریق فرایندی انجام می شود که شامل جمع آوری سیستماتیک، ضبط و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثربخشی تبلیغات است.

انواع تحقیقات تبلیغاتی

تحقیقات تبلیغاتی قبل از آزمایش برای آزمایش تبلیغات قبل از شروع کمپین تبلیغاتی انجام می شود. تحقیقات پیش از آزمایش، قسمت مهمی از تحقیقات تبلیغاتی است، زیرا در مورد نقاط اصلی تعیین نام تجاری تصمیم گیری می شود. این امر در ترجیحات مصرف کنندگان، نظرسنجی های عمومی و یافتن واکنش مخاطبان هدف نسبت به نام تجاری تأثیرگذار است. مورد دیگر، تحقیقات تبلیغاتی پس از آزمایش است که پس از راه اندازی کمپین تبلیغاتی انجام می شود. آن ها بازخورد کمپینی را که راه اندازی کرده اند دریافت می کنند. این به شرکت کمک می کند تا بداند این کمپین تبلیغاتی تا چه اندازه مثر بوده است.

تحقیق پیش آزمایش

هر فرآیند با یک ایده آغاز می شود. تبدیل ایده به واقعیت کار ساده ای نیست. این خطرات زیادی را به همراه دارد. هرچه ایده پیچیده تر باشد، خطر بیشتری نیز در پی دارد. ۶۵٪ ایده ها و کمپین ها به دلیل مسائل خلاقانه شکست می خورند. شما باید اطمینان حاصل کنید که ایده شما باید مسیر دیگری را طی کند تا به همان مقصد برسد، یعنی مخاطبان هدف خود. مرحله پیش آزمون تحقیقات تبلیغاتی در این مرحله کمک می کند. مرحله قبل از آزمون شامل مطالعه دقیق مخاطبان هدف و نام تجاری شما است. این مرحله تصمیم می گیرد که ایده پذیرفته شود یا رد شود. از آنجا که تحقیقات تبلیغاتی پیش آزمون بیشتر روی مخاطب هدف متمرکز است، به آژانس کمک می کند تا سلیقه مردم را تشخیص داده و بر این اساس کار کند. پیش آزمایش آخرین فرصت را برای بررسی اینکه آیا ایده اصلی هنوز در حال انجام است یا خیر و اینکه آیا تبلیغات در بین مخاطبان مورد نظر طنین انداز است فراهم می کند. این به آژانس کمک می کند تا قبل از شروع روند خسته کننده تولید، فعالیت های خود را بهینه کند. به محض تأیید موارد، می توان این کمپین را در سیستم عامل های مختلف اجرا کرد.

پیش آزمایش شامل سه مسیر آزمایشی است که عبارتند از:

آزمایش مفهوم: این مسیر قسمت اصلی برنامه خلاقانه است. این اثر بخشی و مفهوم اساسی ارتباط را در بر می گیرد.
تست مضمون: یک کمپین تبلیغاتی براساس موضوعی بنا شده است که ممکن است حول موضوعات مختلفی بچرخد.
تحقیقات کپی: پس از طوفان مغزی زیاد، ایده ها یادداشت می شوند و به یک کپی دقیق و دقیق تبدیل می شوند.

تحقیقات پس از آزمایش

ارتباطات یک فرایند دو طرفه است. یک فرایند ارتباطی فقط با دریافت بازخورد کامل می شود. با راه اندازی کمپین تبلیغاتی، ارتباط یک طرفه آغاز می شود. با این حال، برای تکمیل کل روند، دریافت بازخورد مهم است. و برای به دست آوردن بازخورد، پس از مطالعه پس از راه اندازی تبلیغات، یک مطالعه پس از مطالعه دنبال می شود. این امر میزان تولید کمپینی را که آژانس ایجاد کرده است، اندازه گیری خواهد کرد. اثربخشی کمپین تجاری در تحقیقات پس از آزمایش ارزیابی می شود. مطالعه ای انجام شده است تا ببینید آیا تبلیغات در ایجاد یا افزایش آگاهی در مورد مارک یا خدمات مشتری موفق بوده است. در نهایت مشخص خواهد شد که آیا تبلیغات توانسته است بر مشتریان تأثیر بگذارد یا خیر. تحقیقات تبلیغاتی پس از آزمایش به نظارت بر عملکرد نام تجاری، از جمله آگاهی، کاربردها و نگرش محصولات ترجیحی کمک می کند. تحقیقات پس از آزمایش شامل یک فرآیند ردیابی است.

ردیابی می تواند به طرق مختلفی انجام شود که عبارتند از:

پرسش و پاسخ کوپن: این آزمایشات در یک زمینه انجام می شود. فرم استعلام مربوط به مارک برای مصرف کنندگان ارسال می شود که از آن ها خواسته می شود آن را پر کنند. پاسخ ها، اثربخشی تبلیغات برند را توصیف می کنند.
تست های تقسیم شده: این امکان آزمایش مقایسه بین دو یا چند تبلیغ در همان موقعیت و انتشار را فراهم می کند، زیرا هر تبلیغ به یک گروه قابل مقایسه با مخاطبان می رسد.
آزمونهای یادآوری: از پاسخ دهندگان خواسته می شود بدون اینکه به آن ها اجازه دهند هنگام پاسخ دادن به آن تبلیغات نگاه کنند یا به آن ها گوش دهند، به آنچه در مورد مارک های تجاری دیده اند، شنیده اند یا خوانده اند پاسخ دهند.
روش تست فروش: این روش مستقیمی است که می توان اثربخشی نام تجاری را در آن تعیین کرد. این کار با اندازه گیری مستقیم فروش محصول یا خدمات پس از آغاز کار انجام می شود.

اهداف تحقیقات تبلیغاتی

برای افزایش آگاهی – از طریق تحقیق، برنامه ریزی استراتژی بازاریابی برای هر محصول / خدمات آسان است.

شناختن الگوی نگرشی – یک تحقیق کامل نگرش افراد را پیش بینی می کند. این الگو تغییر نگرش یک منطقه جغرافیایی را تجزیه و تحلیل می کند. دانستن نگرش مصرف کنندگان قبل از عرضه یک محصول جدید و تبلیغات آن بسیار مهم است.

دانستن عملکرد / اقدام مجدد افراد – تحقیقات همچنین اقدام یا اقدام مجدد افراد در مورد یک محصول / خدمات خاص را ثبت و تحلیل می کند.

تجزیه و تحلیل – بر اساس تحقیق و تجزیه و تحلیل عمیق، طراحی و توسعه یک تبلیغ خلاقانه، به اندازه کافی موثر برای تأثیر بر مصرف کنندگان، ساده است.

ملزومات تحقیقات تبلیغات

در زیر موارد ضروری تحقیقات تبلیغاتی است که محقق را برای انجام موفقیت آمیز کار تحقیق پشتیبانی می کند:

تجهیزات تحقیقاتی – این نیاز اساسی تحقیقات تبلیغاتی است. این شامل یک فرد ماهر، سیستم رایانه ای با اینترنت و روزنامه ها و مجله های مربوطه است. با این حال، تحقیقات میدانی نیز مهم است. به عنوان مثال، مصاحبه با افراد در بازار یا مکان های مسکونی آن ها.

تحقیقات رسانه ای – برای تعیین اینکه کدام رسانه موثرترین وسیله تبلیغاتی است، تحقیقات رسانه ای ضروری است. این کمک می کند تا در مدت زمان کوتاه و با هزینه کمتری به مشتریان بالقوه برسید.

روندهای بازاریابی – آگاهی از روند بازاریابی به تبلیغ دهندگان کمک می کند تا بدانند مردم چه محصولی را می خرند و ویژگی های خاص این محصولات چیست که مردم را مجبور به خرید می کند. با این اطلاعات، تولیدکنندگان می توانند محصول خود را با توجه به روند قیمت رقابتی تغییر دهند.

مخاطب هدف – برای هر تحقیق تبلیغاتی، شناسایی مخاطب هدف و موقعیت جغرافیایی بسیار مهم است.

 

تحقیقات تبلیغاتی

تحقیقات تبلیغاتی – کالج مدیریت

مزایای تحقیقات تبلیغاتی

انجام تحقیقات قبل از عرضه محصول جدید و متعاقباً تهیه آگهی دارای مزایای زیر است:

طراحی و استراتژی خلاق را توسعه می دهد – هنگامی که همه اطلاعات در دسترس باشد، توسعه یک طرح چشم نواز بسیار ساده است. همچنین به شما کمک می کند تا یک استراتژی کاملاً مشخص برای توسعه تجارت خود ایجاد کنید.

فرصت موجود در بازار را مشخص می کند – تحقیقات نشان می دهد – زمان مناسب برای عرضه محصول چیست. همچنین می گوید، کدام موقعیت جغرافیایی برای محصول بهترین است.

اعتبار شما را اندازه گیری می کند – شناختن اعتبار و اعتبار رقیب خود در بازار همیشه مفید است. به توسعه استراتژی بی عیب و نقص کمک می کند.

مشکلات عمده را شناسایی می کند – تحقیقات به شناسایی مشکلات بالقوه کمک می کند.

پیشرفت را تجزیه و تحلیل می کند – به تجزیه و تحلیل عملکرد محصول شما کمک می کند. به همین ترتیب، می توانید پیشرفت خود را کنترل کنید.

خطر را به حداقل برسانید – اگر یک تحقیق کامل در بازار انجام داده باشید، کمترین احتمال شکست وجود دارد.

اهمیت تحقیقات تبلیغاتی برای آژانس ها

تحقیقات تبلیغاتی یک مطالعه دقیق در مورد یک موضوع خاص است که منجر به یک کارزار موفق و موثر می شود. تحقیقات تبلیغاتی همچنین با سنجش تأثیر بر مخاطبان آن، موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را تعیین می کند. هدف از تحقیق در زمینه تبلیغات یا ایجاد یک تصویر از مارک تجاری یا بهبود آن است. تحقیقات همچنین به رسیدن به یک ایده خلاق کمک می کند. تبلیغ خلاق تبلیغاتی است که مخاطبان را درگیر خود کند. و آنچه در توسعه خلاقیت تبلیغات کمک می کند، تحقیقات تبلیغاتی است که قبل از ایجاد آن انجام می شود. قبل از ورود به بازارها، ایده ممکن است تکرارها و پیشرفت های زیادی را انجام دهد تا زمانی که برای بازار آماده شود.

چرا تحقیقات تبلیغاتی مهم است؟

همانطور که به آن کمک می کند، باید یک تحقیق تبلیغاتی کامل انجام دهید:

. توسعه خلاقیت: وقتی همه اطلاعات در دسترس باشد، می توان برای پیشرفت بیشتر سازمان، یک استراتژی خوب شکل گرفت.
. جایگاه شما در این زمینه را بهبود می بخشد: تحقیقات تبلیغاتی یک شرکت را قادر می سازد تا زمان مناسب و راه های عرضه محصولات خود را پیدا کند.
. تصویر خود را رتبه بندی کنید: تحقیقات تبلیغاتی مقایسه بین سازمان ها را امکان پذیر می کند. بنابراین به یک شرکت کمک می کند تا جایگاه خود را در بازار نسبت به بقیه بداند.
. مسائل احتمالی را پیش بینی می کند: تحقیقات تبلیغاتی مشکلات آینده را که ممکن است با یک سازمان روبرو شود پیش بینی می کند.
. پیشرفت را رصد می کند: عملکرد سازمان شما را تجزیه و تحلیل می کند.
. شانس کمتری برای شکست: اگر تحقیقات تبلیغاتی دقیق باشد، احتمال خرابی کاهش می یابد.

محدوده تحقیقات تبلیغاتی

. آگاهی را افزایش می دهد: تحقیقات تبلیغاتی دانش در مورد بازار را افزایش می دهد، که به ایجاد یک کمپین تجاری کمک می کند.
. در حال تغییر بازار است: شناخت مشتری برای هر شغلی بسیار مهم است. نگرش مشتری با تغییر در شرایط بازار قابل تغییر است. تحقیقات تبلیغاتی این نگرش های متغیر مشتریان شما را تجزیه و تحلیل می کند.
. بازخورد عمومی: تحقیقات تبلیغاتی بازخورد مخاطبان شما را ثبت می کند.
. یافته ها: کمپین های نهایی که ایجاد می شوند براساس نتایج تحقیق است.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

تحقیقات تحلیلی

تحقیقات تحلیلی چیست؟ تحقیقات تحلیلی ، تحقیق تحلیلی نوع خاصی از تحقیق است که شامل مهارت های تفکر انتقادی و…

تحقیقات ارزیابی

تحقیق ارزیابی چیست؟ تحقیقات ارزیابی ، تحقیق ارزیابی که به آن ارزیابی برنامه نیز می گویند، به جای روش خاصی…