اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در تبلیغات / توسط

عکاسی تبلیغاتی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

عکاسی تبلیغاتی ، نوعی عکاسی چالش برانگیز است که به طور همزمان از چند فرم هنری مختلف بهره می‌گیرد. یک عکاس تبلیغاتی، علاوه بر داشتن احساس قوی باید توانایی درک متقابل و درست از خواست، ذائقه و نیاز کارفرمای خود را نیز داشته باشد. کار کردن با کسانی که کارشان تجارت و بازرگانی است و برای ارائه محصولات خود وسواس خاصی دارند، یکی دیگر از جنبه‌های مشکل این نوع از عکاسی است. بدون شک یک عکاس تبلیغاتی با استعداد، سهم ویژه‌ای در موفقیت تجاری کارفرمای خود ایفا خواهد کرد.

یکی از زمینه‌های جذاب عکاسی می‌باشد. در این نوع عکاسی، عکاس باید بتواند محصول را به خوبی معرفی کند و از نیازها و سلیقه‌ی خریدار هم آگاه باشد. کار کردن با افرادی که دید بازاری دارند و نگران نحوه معرفی محصول خودشان هستند هم یکی دیگر از پیچیدگی‌های این شغل است. در مقابل و با وجود تمام سختی‌هایی که این شغل دارد، افراد زیادی موفقیت محصول را به خاطر عکاس آن می‌دانند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

هنگامی که به یک آگهی تبلیغاتی نگاه می‌کنید اولین چیزی که می‌بینید چه چیزی است؟ آیا نوشته‌های تبلیغ است؟ به احتمال زیاد خیر. اکثر مردم اولین چیزی که در یک آگهی تبلیغاتی می‌بینند عکس‌های آن آگهی است. اغلب اوقات نیز همین تصاویر هستند که باعث می‌شوند مشتری نوشته‌های آگهی را بخواند. سوال اینجایست که عکاسی تبلیغاتی چیست؟ عکاسی تبلیغاتی، عکس گرفتن از محصولات و یا سرویس‌های یک شرکت می‌باشد. این عکس‌ها علاوه بر اینکه باید خیلی جذاب و با کیفیت باشند، باید بیننده را هم به خودشان جذب کنند.

مراحل انجام عکاسی تبلیغاتی

برای شروع عکاسی تبلیغاتی پیش از هرچیز عکاس باید ماهیت محصول و یا سوژه عکاسی خود را به درستی بشناسد و جامعه هدف خود را به خوبی تعیین کند پس از آگاهی کامل از این موارد می تواند تشخیص دهد به چه نوع عکس هایی نیاز دارد و هدف از عکاسی تبلیغاتی برای آن محصول چیست.

عکاس باید مکان عکاسی خود را متناسب با هدف خود انتخاب کند. عکاسی تبلیغاتی می تواند در محیط ها و فضاهای مختلف صورت گیرد. به نسبت نوع عکاسی و همچنین نوع محصول گاهی عکاسی در فضای آزاد و گاهی در استودیو عکاسی صورت می گیرد. در انتخاب مکان و نحوه به نمایش گذاشتن سوژه عکاسی، عکاس باید از ایده های خلاقانه و نوآورانه خود جهت خلق یک عکس حرفه ای و گیرا بهره بگیرد.

عکاسان در زمینه عکاسی صنعتی  به طور معمول تعداد بیشتری عکس به نسبت تعداد عکس های درخواستی مشتری عکسبرداری می کنند زیرا بسیاری از عکس های گرفته شده دارای نواقص و ایراداتی هستند.

تعداد خیلی محدودی از عکس های گرفته شده به عنوان عکس منتخب گزینش می شود. اغلب ایرادات و نواقص عکس های گرفته شده با ادیت و یا روتوش توسط عکاسان برطرف می شود. عکاسان با تغییر رنگ یا نور و با اضافه کردن افکت و یا المان ها جلوه دیگری در عکس ایجاد می کنند.

هدف از عکاسی تبلیغاتی

عکاس، کارش را با سپردنِ پاسخِ این سوالات در ذهن، آغاز می ‌کند. عکاسان تبلیغاتی، محصول یا مدلی را به طور مستقیم نمایش می ‌دهند یا اینکه از جدیدترین تکنیک‌ های پس از تولید (Post- production)،  برای به تصویر کشیدنِ جایگاه خاصِ کمپانی بهره می ‌گیرند.

هدف از عکاسی تبلیغاتی، نمایشِ کالای مورد نظر، به بهترین و جذاب ‌ترین شکل و ترغیبِ مشتری به خریدِ آن است. عکس‌ های تبلیغاتی در زندگی روزمره نیز همراه ما هستند؛ در کاتالوگ‌ ها، بروشورها، لیستِ قیمت‌ ها و بیلبوردهای تبلیغاتی! عکاسی تبلیغاتی، الزاماتِ بسیاری را پیش روی عکاسان قرار داده است. عکس‌ های تبلیغاتی باید پرشور و انرژی باشند و پیامشان را به صورت شفاف و خلاصه در خود بگنجانند. برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب، عکاس تبلیغاتی باید از نسخه‌ های مختلف محصولات عکس بگیرد و بهترین آن‌ ها را انتخاب کند.

 

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی – کالج مدیریت

روند یک پروژه عکاسی تبلیغاتی چگونه است؟

در یک پروژه عکاسی تبلیغاتی، عکاس برای این‌که ایده‌ای خوب از چگونگی عکس گرفتن از خدمات یا محصولات مشتری داشته باشد، اول‌ از همه باید درک کند که به چه نوع عکس‌هایی نیاز دارد. یک شرکت تبلیغاتی معتبر و خوش‌نام چنین فردی را در اختیار دارد؛ عکاسی که می‌داند چگونه محصول یا خدمت شما را بهترین شکل به مخاطبانتان ارائه دهد.

برای به دست آمدن این درک، قبل از شروع عکس‌برداری معمولا یک جلسه ملاقات با مشتری ترتیب داده می‌شود. در طول این جلسه، مشتری باید خیلی واضح مشخص کند که به دنبال چه نوع سبکی از عکاسی تبلیغاتی است و این‌که بنا دارد چه نوع پیامی را به مخاطبانش ارسال کند. بعد از این‌که یک ایده خوب و کامل از این‌که مشتری چه می‌خواهد به دست آمد، عکاس کار خود را شروع می‌کند.

مرحله نخست شامل دریافت محصولات و مشخص کردن مکان عکس‌برداری است. بسته به سبک تبلیغ یا نوع محصول، این محل می‌تواند در فضای باز یا در استودیوی سربسته باشد

شاید نیاز باشد که افراد مختلف هم در داخل عکس‌ها باشند؛ برای مثال یک شخص که محصول را در دست بگیرد یا در حال استفاده از محصول باشد. در اینجا هم شما باید شخصی را انتخاب کنید که با این حوزه آشناست و با حضورش در عکس می‌تواند یک حس خوب را به مشتری‌های نهایی شما انتقال دهد.

در مرحله بعدی عکس‌ها گرفته می‌شوند و نوبت به ویرایش عکس‌ها می‌رسد. تغییر رنگ‌ها، اضافه کردن عناصر مختلف به‌عکس، برش و جدا کردن پس‌زمینه، تنها بخشی از کارهایی هستند که در زمان ویرایش عکس‌ها انجام می‌گیرند. در نهایت عکس‌ها به صاحب کسب و کار ارائه می‌شوند.

عکاسی تبلیغاتی را می‌توان به انواع متعددی مجزا کرد ، از قبیل:

عکاسی با زمینه سفید: در این روش از عکاسی، کالای تبلیغاتی به گونه‌ای به تنهایی و بی آنکه طراحی و چیدمانی در محدوده و چهارچوب عکس قرار گرفته باشد. در این شیوه از عکاسی موضوع نورپردازی اثربخش می‌باشد.

عکاسی دکوراتیو: در این شکل از عکاسی، کالای تبلیغاتی به اتفاق اجزای دیگر، در چهارچوب تصویر طراحی و چیدمان می‌شود. در این شیوه از عکاسی، موضوع دکوراتیو اثر بسیاری بر نتیجه کار خواهد داشت.

عکاسی تبلیغاتی فوتومونتاژ: در این شیوه از عکاسی اجزای درونی تصویر به وسیله نرم افزارهای ویراستاری در تصویر در جوار هم قرار می‌گیرند به این شکل که از چیزهای گوناگون در مکان‌های متنوع عکاسی می‌شود و در پایان توسط نرم افزار تنظیم و اصلاح می‌شود. در این روش عکاسی ، مهارت در داشتن نرم افزارهای مرتبط اثربخشی فراوانی خواهد داشت.

عکس تبلیغاتی ماکرو: برای عکس برداری از اشیا و محصولات گران بها و قیمتی و هر کالا و محصولی که احتیاج به نمایان کردن جزئیات آن محصول باشد به کار گرفته می‌شود. در این نوع از عکاسی تبلیغاتی، دارا بودن لنزهای حرفه‌ای و پیشرفته تاثیر خاصی در نتیجه کار خواهد داشت.

چرا در عکاسی تبلیغاتی سرمایه گذاری کنیم؟

مصرف کنندگان، بصری هستند؛ پس برای پیشرفت در بازار امروز، شرکت ها باید ازاین طبیعت بصری استفاده کنند. همچنین مصرف کنندگان دارای دید سریع هستند، پس بازاریابان فقط چند میلی ثانیه فرصت دارند تا تأثیر خود را بگذارند. امروزه مصرف کنندگان در معرض تعداد زیادی از عکس های تبلیغاتی قرار می گیرند، اما؛ آیا همه این تصاویر تأثیر خود را بر روی مصرف کننده می گذارند؟ آیا همۀ این تصاویر می توانند احساس نیاز به آن محصول یا خدمات را در مشتری ایجاد کنند؟

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

استراتژی بازاریابی عمودی

استراتژی بازاریابی عمودی ، برای محصول جدید (مدل پلیس i180) به سادگی مشخص می کند که چگونه می توان از ویژگی…

نمونه گیری غیر احتمالی

کاربردهای نمونه گیری غیراحتمالی نمونه گیری غیر احتمالی ، یکی از مهم ترین کاربردهای نمونه گیری غیراحتمالی، استفاده در مطالعات…