اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مقاله حسابداری / توسط
آخرین زمان ویرایش:

بازار تعدیل شده

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازار تعدیل شده

چکیده:

رقابت بازار می تواند بر میزان کیفیت و مدیریت سود و اقلام تعهدی تأثیرگذار باشد. بنابراین شرکت ها تصمیمات عملیاتی مختلفی را اتخاذ می کنند. که ماهیت رقابت در بازارهای محصول تقریبا بر رفتار شرکت ها در تمامی این مراحل تاثیر می گذارد. هدف این پژوهش بررسی ارتباط رقابت بازار تعدیل بر مبنای صنعت و اقلام تعهدی اختیاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد . دوره زمانی پژوهش ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۳ بوده و ۱۶۴ شرکت به عنوان نمونه انتخاب گردیده است . برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در حالت تلفیقی (ترکیبی )، از مدل های رگرسیون چند متغیره در نرم افزار Eviews استفاده شده ، همچنین جهت گیری تحقیق حاضر از نظر نوع (کاربردی) و از نظر اجرایی (توصیفی) می باشد. و از دو روش آمار توصیفی و استنباطی جهت توصیف داده ها و آزمون فرضیه ها استفاده شده است در این پژوهش رقابت بازار تعدیل شده بر مبنای صنعت به عنوان متغیر مستقل و اقلام تعهدی اختیاری بر اساس مدل جونز ، اقلام تعهدی اختیاری بر اساس مدل تعدیل شده جونز به عنوان متغیرهای وابسته می باشد و همچنین از متغیرهای کنترلی شامل اندازه شرکت ، اهرم مالی ، سود آوری و فرصت های سرمایه گذاری نیز استفاده شده است . نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که بین رقابت بازار  بر مبنای صنعت و اقلام تعهدی اختیاری (مدل تعدیل شده جونز) ارتباط معنی دار وجود دارد.

بازار تعدیل شده

بازار تعدیل شده – کالج مدیریت

واژگان کلیدی: رقابت بازار، اقلام تعهدی، اقلام تعهدی اختیاری، کیفیت سود .

نویسندگان: عبداله پاکدل، سیده حلیمه مظلومی آلهاشم

می توانید مقاله استارت آپ را مطالعه کنید.

دانلود مقاله

 

بروز رسانی این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ انجام پذیرفت.

نوشته های مشابه

هموار سازی سود

هموار سازی سود چکیده: سود مهم ترین محصول سامانه حسابداری است که هدف اصلی آن فراهم آوردن اطلاعات لازم برای…

محافظه کاری در بار ارزشی

محافظه کاری در بار ارزشی چکیده: مدیران با توجه به شرایط و وضعیت شرکت و اقتصاد اقدام به چگونگی استفاده…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *