اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

بازاریابی دانشگاهی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازاریابی دانشگاهی چیست؟

بازاریابی دانشگاهی ، بازار دانشجویان یک بازار بسیار بزرگ می باشد. در بازاریابی دانشگاهی، بازاریابان شرکت های تولیدی و یا شرکت های بازاریابی استخدام شده توسط این شرکت ها رویدادها، مسابقات، کمپین رسانه های اجتماعی و دیگر استراتژی های بازاریابی که به طور مستقیم به دنبال شناسایی و پاسخگویی به نیازها و خواسته های دانشجویان امروزی هستند برگزار می کنند. این شرکت ها و یا شرکت های بازاریابی استخدام شده توسط آن ها، دانشجویانی را در دانشگاه های سراسر کشور به عنوان سفیران نام تجاری شرکت برای ترویج محصولات برندهای خود از طریق رویدادهای دانشگاهی و کمپین های شبکه های اجتماعی استخدام می کنند. این سفیران در مورد کمپین های محبوب و پربازدید و سنت ها دانش دارند و گاهی اوقات دوستان خود را برای کمک به گسترش پیام یک نام تجاری استخدام می کنند. اگر چه سفیران نام تجاری با دنبال کنندگان آنلاین بسیار می توانند تاثیر قابل توجهی بر میزان آگاهی و علاقمندی به یک نام تجاری در محیط دانشگاه داشته باشند، این سفیران همچنین به صورت چهره به چهره با دیگر دانشجویان در رویدادهای دانشگاه تعامل می کنند. دانشجویان به  احتمال زیادی نسبت به سایر دانشجویانی که احساس می کنند با آن ها اشتراکات زیادی دارند اعتماد می کنند. بازاریابی دانشگاهی با بهره گیری از تعاملات آنلاین و شخصی به صورت اثربخش برای برند ها، بازاریابی دهان به دهان برای محصولات آن ها را توسعه می دهد. دانشجویان در قبال تلاش های خود، ممکن است پول و یا کالا به صورت رایگان از برندهایی که نماینده آن بوده اند دریافت کنند. برخی از شرکت های بازاریابی و کسب و کارهای نوپا به جای پول یا کالا در قبال تلاش های سفیران خود به آن ها مشاوره شغلی، رزومه کاری و معرفی نامه ارائه می کنند.

یک کمپین بازاریابی دانشگاهی چگونه توسعه داده می شود؟

یک شرکت که می خواهد از بازاریابی دانشگاهی بهره گیرد می تواند خود، استراتژی های بازاریابی را ایجاد و پیاده سازی کند و یا می تواند یک شرکت بازاریابی استخدام نماید. در اولین گام، شرکتی که به دنبال بهره گیری از استراتژی بازاریابی دانشگاهی می باشد باید پژوهشی را مختص دانشگاه و دانش آموزانی که می خواهد هدف قرار دهد انجام دهد. نظرسنجی از دانش آموزان و تجزیه و تحلیل رقابت برای شروع یک کمپین بازاریابی دانشگاهی موفق، ضروری است. بعد از آن، کسب و کار باید یک پیام و طرح تجاری توسعه دهد و نمایندگان دانشجویان را جذب کند.

 

بازاریابی دانشگاهی

بازاریابی دانشگاهی – کالج مدیریت

 

پیدا کردن نمایندگان دانشجویان نیز نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد. به عنوان مثال می تواند از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات در روزنامه های آنلاین و یا مدرسه انجام شود، در نهایت، شرکت باید سفیران خود را پایش نماید و اثربخشی هر رویداد و تلاش بازاریابی را نظارت کند و در صورت لزوم در طول زمان استراتژی بازاریابی خود را تعدیل کند. شرکت ها باید در بازاریابی دانشگاهی انعطاف پذیر باشند چرا که به گروه مصرف کنندگانی بازاریابی می کنند که نیازهایشان پیوسته در حال تغییر است. یک برنامه بازاریابی دانشگاهی نیاز به همکاری تعدادی از افراد متخصص در بازاریابی، تبلیغات، ترفیع و امور مالی دارد.

بازاریابی دانشگاهی مناسب کدام نوع کسب و کار می باشد؟

برندها در صدها صنعت، تکنیک های این بازاریابی را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای رسیدن به دانشجویان، به کار می گیرند. در حال حاضر تقریبا ۱۰۰۰۰ دانشجو در دانشگاه های متعدد در ازای پول، محصول و یا سابقه کار به عنوان سفیران برندها در دانشگاه ها فعالیت می کنند. ردبول، هیولت پاکارد، مایکروسافت و دیگر شرکت ها چه کوچک و چه بزرگ در بازاریابی دانشگاهی شرکت می کنند.

به عنوان مثال، در حال حاضر ردبول، در ۳۰۰ دانشگاه سفیر نام تجاری دارد که میزبان رویدادها اعم از سخنرانی و مسابقات ارابه رانی هستند. سفیران ویندوز مایکروسافت ارائه دهنده محصول در بیش از ۳۰۰ دانشگاه می باشند. و همچنین یک شرکت طراح و اجاره لباس اینترنتی، نیز از تاکتیک های بازاریابی دانشگاه برای افزایش فروش خود استفاده می کند. علاوه بر این، حامیان شرکت عقاب آمریکا، در ایجاد امکانات ورزشی و تجهیز مربیان دانشگاه ها همکاری می کنند. همچنین شرکت پوشاک میزبان یک رقابت سالانه است که در آن فینالیست ها می توانند پروژه خود را با مدیران سطح بالای آن شرکت پیش ببرند.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی وبلاگی

بازاریابی وبلاگی ، در دنیای اینترنت هرکسی حرفی برای گفتن دارد، در اولین و کم‌هزینه‌ترین حالت می‌تواند با وبلاگ نویسی…