اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تبلیغات بنری

انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی ، بنر، پیامی است که به شکلی هنری، شامل تصاویر و متون ثابت یا متحرک روی صفحات وب سایت ها ظاهر می شود و بینندگان را به اطلاعات تکمیلی یا سایت آگهی دهنده هدایت می نمایند. به عبارت ساده تر، یک تصویر مستطیل شکل بر روی یک صفحه و به منظور اهداف تبلیغاتی است. به دو شکل ثابت و متحرک وجود دارند و با کلیک کردن بر روی بنر مورد نظر می توان در مورد آن تبلیغ اطلاعات بیشتری بدست آورد. به یاد داشته باشیم که بازاریاب ها باید برای افزایش بازدهی، از فناوری نوین در ترکیب تبلیغات برخط و آفلاین استفاده کنند. افرادی که ابزارهای تبلیغاتی سنتی را برای کالاها خود مناسب نمی دانند، می توانند از تبلیغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بیشترین بهره را کسب کنند. کلید موفقیت افرادی که فعالیت هایشان ارتباط تنگاتنگی با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب سایت هایی است که به نحوی به موضوع تبلیغ آن ها مرتبط هستند. دیدن تبلیغات بنری یک شرکت از سوی مشتریان، چه با کلیک بر روی آن ها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزینه ای اندک، نقشی باورنکردنی دارد. امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار می دهند، اما برای دستیابی به نتیجه بهتر، به زمان بیشتری نیاز است. تبلیغات آرم شرکت ها در اینترنت مانند موارد سنتی مشابه، به تلاشی بسیار نیاز دارد، اما در این مورد شما باید گاهی مطالب را  به روز کنید. در این صورت، مطمئن باشید نام آرم تجاری مورد نظرتان را در ذهن ها ماندگار می کنید. حجم، فضا و مکان قابلیت های ارتباط دو سویه و شیوه های بیان گفتاری و شنیداری تبلیغات بنری در صفحات وب رو به افزایش است. اگر پیش از این که سایر بازاریاب ها خبردار شوند و فرصت ها را از چنگ شما در آورند، به کسب درآمد از این منبع بپردازید، خواهید دید که در مدتی کوتاه مزایای بسیاری به دست می آورید و به سرعت معروف خواهید شد.

تبلیغات دارای غنای رسانه ای

این نوع تبلیغات هم مانند بنرها هستند؛ با این تفاوت که هدف اصلی تبلیغات دارای غنای رسانه ای جلب توجه مخاطبان با تکنولوژی های پیچیده تر است.

تبلیغات مبتنی بر بازی – انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی

در این نوع، تبلیغ مورد نظر به نحوی در بازی های اینترنتی قرارداده می شود تا مخاطب حین بازی با تبلیغ و پیام تبلیغ تعامل داشته باشد.

تبلیغات از طریق پست الکترونیک

در این نوع از تبلیغ شرکت با ارسال پیام به آدرس الکترونیکی، کاربران آن ها را با محصول خود آشنا می کند و به نوعی مخاطب را ترغیب به خرید می نماید. همچنین می تواند از طریق این تکنیک مشتریان احتمالی و فعلی خود را تشویق کند تا پرسش ها، پیشنهادات و حتی انتقادات خود را به آدرس پست الکترونیک آن ارسال کنند. شیوه های استفاده از این ابزار ارسال خبرنامه های دوره ای، گروه های گفت و گو و ایجاد کانال بازاریابی است که افراد در آن عضو شده و بر اساس علایق اعضاء پیام های تبلیغاتی برای آن ها فرستاده می شود.

تبلیغات مبتنی بر حامی گری

در این نوع از تبلیغ اینترنتی شرکت از یک رویداد، واقعه یا فعالیت خاص حمایت می کند و در مقابل، لوگو یا نام تجاری خود را در آن رویداد یا فعالیت خاص درج می کند. در این جا، شرکت حامی از توجه کاربران به یک سایت یا موضوع مطرح شده در اینترنت سود می برد.

 

انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی

انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی – کالج مدیریت

تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو

با افزایش تصاعدی اطلاعات در اینترنت، امروزه نقطه شروع استفاده از این اطلاعات برای میلیون ها کاربر موتورهای جستجو هستند. افزایش رتبه در موتورهای جستجو نیز برای دسترسی سریع تر کاربران اهمیت بسیاری در فعالیت تجاری و تعداد بازدید از سایت شرکت دارد. برای ایجاد جایگاه مناسب سایت در موتورهای جستجو، باید به عواملی چون محتوای ارزشمند، ساده نگه داشتن سایت، انتخاب دقیق کلمات کلیدی، قراردادن کلمات کلیدی درون متن، قراردادن کلمات کلیدی در محل های مناسب و موثر، گرفتن نام دامنه مخصوص به خود، در اختیار گرفتن یک میزبان وب با کیفیت، گرفتن پیوند به سایت خود در سایت های مختلف، ثبت نمودن سایت به طور دستی در موتورهای جست و جو توجه خاص داشت.

تبلیغات ناخواسته – انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی

این نوع از تبلیغات به صورت ناخواسته دریافت می شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می دهد که گاهی با پاسخ های منفی همراه هستند.

خرده سایت ها

خرده سایت، عبارت است از پنجره کوچکی (کوچک تر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) که هنگام جستجوی فرد در اینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شده و حاوی نوشته ها و تصاویر تبلیغاتی هستند. این نوع از تبلیغات اینترنتی به پنجره های جهنده نیز معروف هستند.

کلیده واژه ها – انواع تکنیک های تبلیغات اینترنتی

کلید واژه، یکی از انواع تبلیغات اینترنتی است که سهم آن رو به رشد است. کاربران در بسیاری از موارد به وب سایت های جستجوگری مانند: گوگل، یاهو، ام اس ان وارد شده و کلمات توصیف کننده اطلاعات مورد نیاز خود را تایپ می کنند. نتایج جستجو بر اساس کلید واژه های مختلف، متفاوت است. استفاده از کلید واژه ها به دو روش پولی و مجانی قابل اجراست.

تمامی موارد ذکر شده امروزه و در عصر ارتباطات مجازی، تاثیرگذاری خود را از طریق اینترنت به دست می آورد. تبلیغات در اعصار گذشته، کم و بیش موثر واقع می شد، اما در عصر اینترنت و در فضایی که کاربران به راحتی و بدون اتلاف وقت خود می توانند اکثر نیازهای خود را برطرف سازند. با توجه به این موضوع، شرکت هایی که قصد پیشرفت در این دنیای مجازی را دارند، باید کالاهای خود را نیز در این فضا تبلیغ کنند که در فضای فیزیکی این اتلاف وقت به قدری زیاد بود که نارضایتی زیادی را برای مشتریان به همراه داشت. هماهنگی بین دو فرایند خلق پیام و طرح ریزی رسانه ای می تواند شرایط لازم برای افزایش اثربخشی یک برنامه تبلیغاتی را فراهم سازد. تصمیم گیری مهم پس از تدوین هدف ها و تنظیم بودجه تبلیغات است. به عنوان توضیح بیشتر، مرحله ای که درباره پیام مهم است، بحث محتوای پیام است که ارتباط گر مجبور است یک جذبه در پیام بگنجاند تا به کمک آن بتواند پاسخ مورد نظر را در مشتری بالقوه ایجاد کند. جذبه ها بر اساس محتوای پیام به سه دسته طبقه بندی می شوند:

الف) جذبه های منطقی

ب) جذبه های هیجانی

ج) جذبه های اخلاقی

نوشته های مشابه

تبلیغ اینترنتی

تبلیغ اینترنتی ، بنا به تعریف سپستراپ در سال ۱۹۹۱ تبلیغات اینترنتی ایده آل، تبلیغاتی است که از بالاترین امکان…

اعتماد به تبلیغات اینترنتی

اعتماد به تبلیغات اینترنتی ، اعتماد، از جمله مولفه های حیاتی تجارت الکترونیکی تلقی می شود. اعتماد، فضای اجتماعی ای…