اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام سوم – تبدیل مشتری احتمالی به مشتری)

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام سوم – تبدیل مشتری احتمالی به مشتری) ، برای کسانی که تازه به جمع ما پیوستند (!) باید بگوییم که این مقاله، سومین مقاله از سری «۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا» می‌باشد. ۴ گامی که به ترتیب زیر می‌باشند:

  • گام اول بازاریابی درونگرا: جذب مخاطب
  • گام دوم بازاریابی درونگرا: تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی
  • گام سوم بازاریابی درونگرا: تبدیل مشتری احتمالی به مشتری
  • گام چهارم بازاریابی درونگرا: تبدیل مشتری به هوادار (FAN)

پس از این که توانستید مخاطبان را وارد وب‌سایت خود کنید و با ترفندهای بازاریابی درونگرا، آن‌ها را به مشتری احتمالی تبدیل کنید، نوبت آن است تا به قسمت شیرین داستان نزدیک‌تر شویم! تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران نهایی!

 

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام سوم – تبدیل مشتری احتمالی به مشتری)

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام سوم – تبدیل مشتری احتمالی به مشتری) – کالج مدیریت

روش‌های تبدیل مشتری احتمالی به خریدار نهایی – ۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام سوم – تبدیل مشتری احتمالی به مشتری)

۳ روش را برای اینکه بتوانیم با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، مشتریان احتمالی را به مشتریان قطعی و خریدار نهایی تبدیل کنیم، در این بخش معرفی می‌کنیم:

  • مدیریت ارتباط با مشتری – CRM: تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان، شرکت‌ها و تمامی معاملات و همکاری‌های خود را بایگانی و دسته‌بندی کنید. این اطلاعات بایستی همیشه در معرض دید شما باشند و دسترسی به آن‌ها همواره میسر باشد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب برای سازمان‌تان و کار کردن با آن است.
    یک نرم‌افزار CRM مناسب، باعث می‌شود که شما همواره اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد مشتریان احتمالی و درگاه‌هایی که از طریق آن‌ها، این مشتریان را جذب کرده‌اید، داشته باشید و این موضوع، فروش را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند.

    «مثلا می‌دانید که آقای X با فلان شماره تماس، ایمیل و آدرس، از فلان شرکت، از طریق (مثلا) موتورهای جست و جو با شما آشنا شده است. می‌دانید که در تاریخ (مثلا) ۱۲شهریور، ۳۱ شهریور و ۴ مهر با او تماس گرفته‌اید و یک بار هم در روز ۱۳ مهر با او ملاقات حضوری داشته‌اید.اصلی‌ترین نکات مربوط به او، نیازها و دغدغه‌های او و مواردی از این دست را نیز می‌دانید. این اطلاعات و سایر اطلاعات مربوط به این مشتری را در یک مکان و در یک Field نرم افزار CRM خود که برای آقای X ساخته‌اید، به صورت یک جا می‌توانید مشاهده کنید.»

  • یکپارچه‌سازی «تیم بازاریابی و فروش» با «CRM»: از کجا قرار است بفهمید که کدام فعالیت بازاریابی‌تان منجر به جذب مشتریان احتمالی بهتری شده است؟ آیا تیم فروش (یا مثلا Call Center) شما توانسته‌اند به خوبی مشتریان احتمالی را به خریدار تبدیل کنند؟ مهارت آن‌ها در فروش و مذاکره چقدر بوده است؟
    یکپارچه‌سازی با نرم افزار CRMتان می‌تواند به شما کمک کند تا میزان هماهنگی تیم بازاریابی و تیم فروش را ارزیابی کنید. این که تیم بازاریابی چقدر توانسته است مشتری احتمالی جذب کند، و تیم فروش، توانسته است چه تعدادی از آن‌ها را به مشتری قطعی تبدیل کند؟
  • ایمیل مارکتینگ: اگر مخاطب شما بر روی یکی از Call to Actionهای شما کلیک کند و گیریم که فرم‌های شما را هم پر کند، پی‌دی‌افی را هم که برای دانلود گذاشته‌اید، دانلود کند، اما…. هنوز هم حاضر نیست تا از شما خرید کند؛ در این جا تعدادی ایمیل که محتوایی مفید، جذاب و مرتبط دارند می‌تواند به کارتان بیاید و مشتریان احتمالی را به خرید نزدیک‌تر کند.

با «گام چهارم بازاریابی درونگرا، تبدیل مشتری به هوادار» همراه باشید.

 

منبع : مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

نرم افزار سناریو ویزارد

نرم افزار سناریو ویزارد ،  ZIRIUS مرکز پژوهشی دانشگاه اشتوتگارت آلمان در مطالعات میان رشته ای ریسک و نوآوری است. هدف…

۸ مدل از انواع محتوا و نحوه استفاده از آن‌ها

۸ مدل از انواع محتوا و نحوه استفاده از آن‌ها ، زمانی که “بازاریابی محتوایی” را می شنوید، چه چیزی…