اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

۱۰ راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۱۰ راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی ، پیشتر درباره‌ی برنامه‌ی بازاریابی صحبت کرده بودیم. در این جا قصد داریم تا ۱۰ راهکار برای گسترش برنامه‌‌ی بازاریابی شما ارائه دهیم که شامل برخی از نکاتی‌ست که معمولا به چشم نمی‌آیند، اما تاثیرشان در روند کلی فرایند بازاریابی استارت‌آپ یا کسب و کار شما قابل توجه است. با Modir TV همراه باشید:

۱) با برخی از بهترین مشتریان‌تان گفت و گو کنید

آیا ایده‌ی خوبی برایتان دارند؟ (به ایده‌های نامعقول و پرهزینه توجه نکنید).

۲) از مشتریان برای معامله‌شان تشکر کنید

تشکر از مشتری ارتباط موثر را گسترش می‌دهد. این تشکر می‌تواند یک متشکرم ساده با یک لبخند باشد.

۳) ۱۰ راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی ، قلمرو بازاریابی خود را تغییر دهید

اگر قلمرو شما آنقدر گسترده شده که تمایز و تاثیر خود را از دست داده‌اید، بر مشتریان واقعی خود متمرکز شوید. اما اگر آمادگی برای گسترش را دارید، ذره ذره حوزه‌ی خود را افزایش دهید.

۴) معرف‌های بیشتری به دست آورید

برای ارتباط با افرادی که می‌توانند مشتری‌ها را به سمت شما بفرستند وقت بگذارید و از کسانی که دیگران را به شما می‌فرستند تشکر کنید.

۵) بازاریابی خود را جذاب‌تر کنید

با بهبود ظاهر و حس و حال بخش فروش ، می توان به طرز قابل توجهی ارتباطات را اثربخش تر کرد.

۱۰ راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی

۱۰ راهکار برای گسترش برنامه‌ی بازاریابی – کالج مدیریت

۶) برای جلب و حفظ مشتری لبخند بزنید

مطمئن شوید که همکاران‌تان نگرش و رفتاری مثبت با مشتری داشته باشند. برای این که تمام افراد در جهت برنامه‌ی بازاریابی حرکت کنند، برای آن‌ها وقت بگذارید و به آن‌ها آموزش دهید.

۷) تجربه به یادماندنی برای مشتری خود ایجاد کنید

طوری رفتار کنید که مشتری احساس کند معامله با شما تجربه‌ای خوشایند و به یادماندنی است. به برخوردهای خاطره‌انگیز بیندیشید.

۸) علت عدم رضایت مشتریان را جویا شوید

چرا ناخشنود؟ آیا می‌شد با کاری ساده آن‌ها را حفظ کرد؟ (به مشتریانی که با الگوی مشتری نمونه‌ی شما منطبق نیستند توجهی نکنید!)

۹) ببینید در چه چیزی می‌خواهید بهترین باشید و در آن سرمایه‌گذاری کنید

حتی اگر مسئله‌ای کوچک موجب بهتر بودن شما باشد، آن را بشناسید و حتما در جلا دادن آن درخشش بکوشید.

۱۰) بکوشید تا خدمات مرتبط را نیز به طور جانبی به مشتریان‌تان ارائه کنید

اما فراموش نکنید که نباید خدمات و محصولات بی‌استفاده را به مشتری عرضه کنید.

 

منبع = مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

بازاریابی عملگرا یا (Performance Marketing) چیست؟

بازاریابی عملگرا یا (Performance Marketing) چیست؟ ، زمانی که در حال خواندن مجله‌ای مثل همشهری، زن روز و… هستید، برای…

گروه کانونی (Focused Group) چیست؟

گروه کانونی (Focused Group) چیست؟ در این مقاله به بررسی یکی از مهم‌ترین مفاهیم در علم بازاریابی و تبلیغات میپردازیم، گروه کانونی یا Focused Group. از…