اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

۱۰ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار – بخش اول

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۱۰ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار – بخش اول ، قبل از اینکه روش‌های خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار را معرفی کنیم؛ اول ببینیم که تفاوت Tagline و Slogan چیست؟ هر دوی آن‌ها شعار تبلیغاتی هستند و گاها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

Tagline:

تگ‌لاین، شعار ثابت یک برند است. مثلا:

  • همراه اول: «هیچکس تنها نیست!»
  • دیجی کالا: «بررسی، انتخاب و خرید آنلاین»
  • سایپا: «سایپا، مطمئن» 🙂
  • ایران خودرو: «راه تو را می‌خواند»
  • نایکی: «Just Do It!»
  • اپل: «Think Different»
  • و…

Slogan:

شعارهای متغیر یک برند، که در فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات، معمولا برای هر کمپین، به گونه‌ای متفاوت است. مثلا:

  • «خوش خطی برازنده شماست!» – همراه اول؛ کمپین فروش خطوط رند
  • «حسابی راحت!» – بانک دی؛ خدمات بانکی اینترنتی (این شعار هم در نوع خود یکی از جالب ترین هاست! اگر دقت کنید، به دو طریق می توان آن را خواند، که هر دوی آن ها مرتبط به اینترنت بانک است!)
  • «خودشو نمی گیره!» – فامیلا؛ شعار استفاده شده در روغن ذرت
  • و…

بسیار خب حالا که تفاوت اصلی این دو نوع شعار تبلیغاتی را فهمیدیم، به شما ۱۰ روش را برای خلق یک Tagline تاثیرگذار معرفی می‌کنیم. نشریه‌ی معروف Inc از قول ۱۰ نفر از کارآفرینان چندین شرکت و استارت‌آپ، این مطلب را تهیه کرده است. با Modir TV همراه باشید.

 

۱) تگ لاین باید ساده باشد:

« اگر شما نتوانید در ۵ الی ۷ کلمه، مفهوم خدمات، چشم انداز و اهداف برند خود را بیان کنید، در ارتباط بامخاطبان خود به مشکل خواهید خورد.

یک شعار تبلیغاتی، صرفا این نیست که بخواهیم کالا یا خدمات‌مان را توضیح دهیم! در Tagline، شما به نوعی باید راستا و چشم انداز شرکتتان را برای مخاطب به نمایش بگذارید.»

۲) از تاثیر جلسات بازاریابی در آن جلوگیری کنید:

«امروزه بسیاری از جملات تبلیغاتی، برگرفته از آرزوها و خواسته‌های مدیران بازاریابی آن شرکت است.
جملاتی مصنوعی و خشک و بی روح، مثلا جمله «خیلی خوبه» از مک دونالد یا «میخواهمش!» از شرکت سورس و… این چنین جملاتی واقعا از بطن جامعه سرچشمه نگرفته و صرفا تلاش می کند تا یک مفهوم را تلقین کند و معمولا این روند با شکست مواجهه می‌شود.»

 

۱۰ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار – بخش اول

۱۰ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار – بخش اول – کالج مدیریت

۳) داستان تعریف کنید:

«داستان برند شما چیست؟ وقتی به کاری که در شرکت‌تان انجام می‌دهید فکر می‌کنید، چه احساسی در شما به وجود می‌آید؟ تگ‌لاین شما باید این حس را در مخاطب به وجود بیاورد! او باید دیدی کلی از هویت برند شما داشته باشد.»

۴) پیشنهادات خود را توضیح دهید:

«درست است که بهترین شعارها آن‌هایی هستند که ساده و قابل حفظ کردن باشند؛ اما نکته‌ای دیگر نیز وجود دارد: «شرکت شما چه کار می کند؟»

یک تگ‌لاین باید به مشتریان بالقوه شما بفهماند که چه کار می‌کنید و حتی‌الامکان، دلیل تمایزتان را نیز برای مشتری بالقوه روشن و مشخص کند!»

 

منبع : مدیر تی وی

نوشته های مشابه

اگر می خواهید کتاب بنویسید، ابتدا به این ۱۰ پرسش پاسخ دهید – بخش دوم

اگر می خواهید کتاب بنویسید، ابتدا به این ۱۰ پرسش پاسخ دهید – بخش دوم ، در بخش نخست این…

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام چهارم – تبدیل مشتری به هوادار)

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام چهارم – تبدیل مشتری به هوادار) ، در مقاله‌ی اول، دوم و سوم از…