اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در مدیریت / توسط

مدیر موفق چگونه می شوید؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مدیر موفق چگونه می شوید؟ قبل از اینکه به توصیف ویژگی های یک مدیر موفق بپردازیم ابتدا باید روشن کنیم که مدیریت و رهبری یکسان نیستند. البته مدیران موفق حتما دارای مهارت های رهبری قوی هستند اما مدیریت نیازمند ویژگی های خاصی است که رهبران واقعی همیشه آن را ندارند.

واقعا مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند؟ ما معتقدیم که یک مدیر موفق ترکیبی از موارد زیر است:

مدیران موفق کارکنان خود را تقویت می‌کنند – مدیر موفق چگونه می شوید؟

شاید این موضوع وقت گیر باشد اما پرورش کارکنان و دادن استقلال بیشتر به آن‌ها سرمایه ای است که واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. این بدان معنا نیست که کارکنان شما هر لحظه نیاز به کمک دارند بلکه به این معنا است که آن‌ها نیاز به انگیزه بیشتر دارند.

مدیران موفق به کارکنان خود توجه دارند – مدیر موفق چگونه می شوید؟

مدیران موفق می‌دانند که رفاه و موفقیت کارکنان آن‌ها تاثیر مستقیم بر بهره وری شرکت دارد. یک مدیر موفق به کارکنان خود توجه می‌کند تا کارکنانش نیز به کار توجه کنند. مدیران موفق برای پرسیدن اوضاع کارکنان، کمک به آن‌ها در کارهای تخصصی و فراهم کردن منابعی برای ساپورت و پشتیبانی آن‌ها وقت می‌گذارند. آن‌ها همچنین به پیشرفت شغلی کارکنان خود نیز اهمیت می‌دهند.

مدیران موفق خوب ارتباط برقرار می‌کنند

بهترین مدیران به دیدگاه کارمندانشان گوش می‌دهند و راه هایی برای انتقال آن‌ها به هیئت مدیره پیدا می‌کنند. آن‌ها از چالش های به وجود آمده در شرکت عبور می‌کنند و به طور منظم بر تغییرات و اولویت ها تأکید می‌کنند. آن‌ها همچنین به نگرانی های کارمندانشان پاسخ آشکار می‌دهند و به کارکنان خود اعتماد و اطمینان می‌دهند.

مدیر موفق چگونه می شوید؟

مدیر موفق چگونه می شوید؟ – کالج مدیریت

مدیران موفق صادق هستند

مدیر موفق چگونه می شوید؟ مدیران موفق به حرفی که می‌زنند اعتقاد دارند و آنچه را می‌گویند انجام می‌دهند. اگر چیزی می‌گویند آن کار خواهد شد. آن‌ها زمانی که انتظاراتشان برآورده نشده یا نمی‌توانند با کارمندانشان مذاکره کنند بازخوردهای صادقانه اما سازنده را ارائه می‌دهند و به همین دلیل مورد احترام هستند.

آن‌ها کار تیمی را تشویق می‌کنند

ارزش کار جمعی در مدیران موفق از بین نرفته است. آن‌ها استعدادهای کارکنان مختلف را با هم ترکیب می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند. کار تیمی و افراد بیشتر نه تنها باعث تقویت روحیه می‌شود بلکه باعث افزایش انگیزه و حل مشکلات بیشتری نیز می‌شود.

مدیران موفق کارمندانشان را درک می‌کنند – مدیر موفق چگونه می شوید؟

اینجا جایی است که مهارت های فنی برای مدیریت مهم هستند. یک مدیر موفق به دلیل اینکه همه کارها را به دست گرفته است بنابراین در موقعیت خوبی برای درک چالش های مشترک و مهم تر از همه راه حل ها خواهد بود. برخی مدیران ممکن است تخصص خاصی نداشته باشند اما مهارت های لازم برای پشتیبانی مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

آن ها آرام و خونسرد هستند

مدیر بودن یک کار شدیدا استرس زا است اما اگر شما به عنوان یک مدیر کنترل خود را از دست بدهید احترام خود را نیز از دست داده اید. هیچ کارمندی یک رئیس غیر قابل پیش بینی را دوست ندارد. مدیران موفق تر آرام تر نیز هستند.

حقیقت این است که مردم شرکت یا کسب و کارهای بد را ترک نمی‌کنند بلکه مدیران بد را ترک می‌کنند. یک مدیر موفق با ایجاد یک ارتباط درست مشارکت کارکنان را افزایش می‌دهند همچنین رضایت شغلی را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود نتایج یک کسب و کار فوق العاده باشد.

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک یا مدیریت خطر کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک…

۵ راز رهبران کسب و کارهای موفق

۵ راز رهبران کسب و کارها توسعه یک کسب و کار آسان نیست و مدیران و رهبران کسب و کارهای…