/ در کارآفرینی / توسط

مدل های امکان سنجی کسب و کار

زمان مطالعه: 1 دقیقه
  1. مدل مقدماتی کوراتگو و همکاران
  • ابزار سنجش کارآفرینی سازمانی را به سه گروه تقسیم کردند:
  • ۱- حمایت مدیریت: تشویق فعالیت ها و … .
  • ۲- ساختار سازمانی: تحمل اشتباهات/ یادگیری از اشتباهات/ عدم توجه به تظاهر و … .
  • ۳- پاداش و دسترسی به منابع: وجود منابع/ قابل دسترس بودن منابع/ تنوع حمایت های مالی و …

۲) مدل شاکر

  • زهرا شاکر (۱۹۹۶)، عوامل سنجش کارآفرینی سازمانی را به ۳ گروه تقسیم می کند:
  • ۱- نوآوری: میزان مخارج R & D / تسهیلات R & D / معرفی محصولات جدید و … .
  • ۲- کسب و کار جدید: ورود به صنایع جدید/ توسعه جهانی شدن/ تاسیس شرکت جدید.
  • ۳– نوسازی: انحلال واحدهای غیر سودآور/ تغییر استراتژی های رقابتی/ وجود عملیات مشخص برای افزایش هماهنگی و ارتباط بیشتر واحدها.

 

نوشته های مشابه

ضرایب دروس، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

ضرایب دروس، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (کلیه گرایشها) ضرایب کلیه گرایشها شامل…

تعریف اقتصاد دیجیتال

اقتصاد دیجیتال که به آن اقتصاد اینترنت Internet Economy)) هم گفته می‌شود،‌ اقتصادی است که پایه‌ی آن بر تراکنش‌ها / تعامل‌های…

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =