اصول پایهای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیشبینیها ، رفتار انسان نسبیست نه مطلق. همیشه نمیتوانید از انسان انتظار داشته باشید کاری را که میخواهید انجام دهد. چون انسانها آزاد هستند، در موقعیتهای متفاوت رفتارهای مختلفی دارند و موقعیتها هم به طور غیر منتظرهای تغییر میکنند. حتی کسانی هستند که انگیزهی آنها در زندگی مقاومت در برابر حاکمیت است و از انتظارات گروه خارج می شوند.
اگر نتایج را بررسی کنید میتوانید بفهمید که در گذشته چه رخ داده و چه چیزی کارایی داشته است؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که برای امروز یا فردا هم موثر باشد. به طور کلی هر چه افراد بیشتری بررسی شوند و رفتارها دوام بیشتری داشته باشد پیشبینی قابل اعتمادتر است.

اصول پایهای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیشبینیها – کالج مدیریت
آگهیدهندگان دوراندیش میدانند که بازاریابی همواره یک سرمایهگذاری برای آینده است، آن هم به وسیلهی متغیرهایی که بیشتر آنها قابل کنترل نیستند؛ در واقع، بازاریابی یک سرمایهگذاری بدون تضمین بازگشت سرمایه میباشد. میتوان این عدم قطعیت را کاهش داد اما حذف کلی ریسک آن غیر ممکن است. آگهیدهندگان دوراندیش در هر تصمیمی که میگیرند این ریسک را درنظردارند.
منبع : مدیر تی وی