اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش‌بینی‌ها

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش‌بینی‌ها ، رفتار انسان نسبی‌ست نه مطلق. همیشه نمی‌توانید از انسان انتظار داشته باشید کاری را که می‌خواهید انجام دهد. چون انسان‌ها آزاد هستند، در موقعیت‌های متفاوت رفتارهای مختلفی دارند و موقعیت‌ها هم به طور غیر منتظره‌ای تغییر می‌کنند. حتی کسانی هستند که انگیزه‌ی آن‌ها در زندگی مقاومت در برابر حاکمیت است و از انتظارات گروه خارج می شوند.

اگر نتایج را بررسی کنید می‌توانید بفهمید که در گذشته چه رخ داده و چه چیزی کارایی داشته است؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که برای امروز یا فردا هم موثر باشد. به طور کلی هر چه افراد بیشتری بررسی شوند و رفتارها دوام بیشتری داشته باشد پیش‌بینی قابل اعتمادتر است.

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش‌بینی‌ها

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل ۱: بازاریابی در مورد احتمالات است نه پیش‌بینی‌ها – کالج مدیریت

آگهی‌دهندگان دوراندیش می‌دانند که بازاریابی همواره یک سرمایه‌گذاری برای آینده است، آن هم به وسیله‌ی متغیرهایی که بیشتر آن‌ها قابل کنترل نیستند؛ در واقع، بازاریابی یک سرمایه‌گذاری بدون تضمین بازگشت سرمایه می‌باشد. می‌توان این عدم قطعیت را کاهش داد اما حذف کلی ریسک آن غیر ممکن است. آگهی‌دهندگان دوراندیش در هر تصمیمی که می‌گیرند این ریسک را درنظردارند.

منبع : مدیر تی وی

نوشته های مشابه

سبک پایه‌ای مدیریت و رهبری

سبک پایه‌ای مدیریت و رهبری رهبری استفاده از راه ها و استراتژی های مناسب برای استفاده از اعضای جامعه یا تیم…

استفاده از اینترنت در تحقیقات بازار

استفاده از اینترنت در تحقیقات بازار ، اینترنت، احتمالا اولین جایی است که شما در زمان جستجوی موضوعی به سمت…