اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد ، یکی از خیال‌پردازی‌های رایج یک شرکت اقتصادی و آکادمیک این است که فکر می‌کنند مردم معقولانه رفتار می‌کنند! اما تحقیقات همواره نشان داده که رفتار انسانی بیش از آنکه منطقی باشد، احساسی‌ست و نمی‌توان انتظار داشت که همیشه عقلشان بر دلشان حاکم باشد.

حتی در خرید یک شرکت در بالاترین سطح فنی هم، پیش از آنکه یک تحلیل عقلانی جامع از ارزش و کارایی محصول صورت بگیرد یک تصمیم احساسی در آن دخیل است و در زمان تعیین قیمت و انتخاب فروشنده، همه چیز بر اساس عوامل هیجانی اتفاق می‌افتد. با اصل چهارم بازاریابی همراه باشید.

هدف شما به عنوان آگهی‌دهنده این است که:

  • روح برند را به قلب بازار هدف پیوند بزنید.
  • به احساس خود در موقعیتی توجه کنید و آن را با کلمات یا تصویر بیان کنید.
  • هر چه بیشتر احساسات خود را بشناسید، بهتر می‌توانید احساسات دیگران را تشخیص دهید.
  • هر چه بیشتر احساسات دیگران را تشخیص دهید بیشتر می‌توانید در آن‌ها نفوذ کنید.
  • روان‌درمانی یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به این یادگیری است.

خیلی بد است که برند شما ارتباط هیجانی با مشتریان نداشه باشد. به بیان دیگر مشتریان کمترین توجهی به برند شما ندارند چون باور دارند چیز خاص یا منحصر به فردی برای توجه کردن ندارید. از نظر آن‌ها صرفا یک کالای مصرفی هستید.

 

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد – کالج مدیریت

مشتریان باور دارند می‌توانند همان محصولات یا خدمات را از دیگر عرضه‌کنندگان تامین کنند و برای اینکه در بازار باقی بمانید مجبورید که قیمت‌ها را پایین بیاورید. وقتی عرضه‌کننده‌ی دیگری قیمت پایین‌تری نسبت به شما ارائه کند مشتریان به دنبال او می‌روند. هیچ امنیت و تضمینی برای وفاداری مشتریان ندارید.

آگهی‌دهنده‌هایی که بین برند و نیازهای هیجانی بازار هدف ارتباط برقرار می‌کنند سودهای شگرفی به دست می‌آورند. وقتی مشتریان واکنش هیجانی قوی‌تری به محصول شما نسبت به محصول رقیب نشان دهند، همواره آن را خریداری می‌کنند و در نتیجه محصولات بیشتری خواهید فروخت و می‌توانید تا ۲۰۰ درصد بیشتر از رقبا سود ببرید.

 

منبع : مدیر تی وی

نوشته های مشابه

اصول بازاریابی – اصل۵: حقایق هیجانی، حقایق ناپیدایی هستند!

اصول بازاریابی – اصل۵: حقایق هیجانی، حقایق ناپیدایی هستند! بیشتر مردم قادر نیستند آگاهانه انگیزه‌های درونی رفتارشان را به درستی…

اصول بازاریابی – اصل۳: همه چیز را یکی و هم‌راستا کنید!

اصول بازاریابی – اصل۳: همه چیز را یکی و هم‌راستا کنید! مشتریان، یکدستی را دوست دارند. دوست دارند به قولی که…