اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید! هدف شما به عنوان یک آگهی‌دهنده یا شرکت این است که چنان تفاوت مهمی ایجاد کنید که موجب شود مشتری شما را به رقبای دیگر ترجیح دهد. یعنی چیزی که انتظارش را دارد. برای نمونه، ما همه انتظار داریم که یک خودرو، موارد زیر را داشته باشد:

  • موتور
  • شاسی
  • ترمز
  • گاز
  • فرمان
  • و…

اما اگر اولین خودروسازی باشید که جالیوانی اضافه کنید، مشتری‌های جدیدی جذب خود می‌کنید، کاری که یک خودروساز ژاپنی کرد!
با اصل نهم بازاریابی همراه باشید.

 

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید!

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید! – کالج مدیریت

صرفا تفاوت داشتن مهم نیست! اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید!

صرفا متفاوت بودن در چیزی که برای مشتری اهمیتی ندارد کفایت نمی‌کند! مثلا: «ارائه‌ی بنزینی که دارای افزودنی شیماییِ به خصوصی‌ست».

سوال پیش می‌آید که:

  • با بنزین دیگران چه تفاوتی دارد؟
  • چرا برای مشتری مهم است؟
  • مشتری چه نفعی از آن می‌برد؟

اما اگر به مشتریان بگویید که این بنزین، نوعی افزودنی دارد که موتور را تمیز می‌کند، ممکن است تفاوتی داشته باشید که برای آن‌ها مهم باشد.

همین موضوع در مورد آگهی‌ها هم صادق است. باید برای مخاطبین، «مرتبط» و «غیر منتظره» باشند. مرتبط بودن موجب مفید بودن و غیرمنتظره بودن موجب مورد توجه قرار گرفتن می‌شود. تنها تعداد کمی از آگهی‌ها مرتبط و غیر منتظره هستند.

در بازاریابی، شما باید هر دو باشید.

 

منبع : مدیر تی وی

نوشته های مشابه

اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید!

اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید! رفتار کردن آگهی دهنده‌ها همانند ماهی قزل‌آلا، موجب عدم موفقیت…

انواع رسانه های تبلیغاتی

در این مقاله قصد داریم انواع رسانه های تبلیغاتی مورد بررسی قرار دهیم. مباحثی که در این مقاله مطرح می شود شامل:…