اصول بازاریابی – اصل ۷ : وقتی دیگران این ور میروند شما آن ور بروید ، مغز انسان به گونهای طراحی شده که به چیزهای جدید و متفاوت توجه کند. برای اینکه مطمئن شوید آگهی شما در انبوه آگهیها دیده میشود، باید متفاوت باشد. این کار جرات میخواهد و مستلزم داشتن نگرشی متفاوت است. برای اینکه مطمئن شوید آگهی شما با هر شرایط و با هر رسانهای (تبلیغات تلویزیونی، چاپی، وبسایت، بروشور و…) دیده میشود از تحلیل زیگزاگی استفاده کنید. با اصل هفتم بازاریابی همراه باشید.
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZAG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG | ZIG |
در جدول بالا کدام کلمه ابتدا جلب توجه میکند؟

اصول بازاریابی – اصل ۷: وقتی دیگران این ور میروند شما آن ور بروید – کالج مدیریت
۴ راه برای بهتر دیده شدن ارتباطات بازاریابی
این چهار کار به شما کمک میکند تا ارتباطات بازاریابی شما دیده شوند:
- چیزی مفید یا مرتبط ارائه کنید که ارزش توجه کردن داشته باشد.
- ایده یا آگهی غیرمعمولی بسازید که جدید وغیر منتظره باشد.
- بازار هدف و رسانه را محدود کنید و به آنها پیام بفرستید.
- از بازاریابی رخصتی استفاده کنید.
بازاریابی رخصتی (Permission Marketing) روشیست که پیش از فروش محصول با اجازه مشتری، درباره آن یا برند، اطلاعات ارائه میکنید. روشی که حریم شکن و منقطعکنندهی افکار قبلی مشتری نیست.
منبع : مدیر تی وی