اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط
آخرین زمان ویرایش:

اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید! رفتار کردن آگهی دهنده‌ها همانند ماهی قزل‌آلا، موجب عدم موفقیت آنها می‌شود، چون همواره سعی می‌کنند در خلاف جهت آب حرکت کنند که مستلزم صرف مقدار زیادی وقت و انرژی‌ست. حتی بسیاری از قزل‌آلاها بدون هیچ حادثه‌ای در مسیر از بین می‌روند؛ مانند بسیاری از آگهی‌دهنده‌ها که پول قابل توجهی را در بازاریابی خود هزینه می‌کنند تا دیدگاه خود را به مشتری تحمیل کنند.
با اصل دهم بازاریابی همراه باشید:

حرفتان را به مشتری تحمیل نکنید! اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید!

تا جایی که امکان دارد باید با جریان طبیعی تمایل مشتری حرکت کرده و نباید بخواهید که افکارشان را عوض کنند. براساس شناخت کنونی‌شان از آن‌ها درخواست داشته باشید. باید کمترین تغییر در شناخت و رفتار را بخواهید. هر چه کمتر تقاضا کنید، ریسک آن‌ها را کمتر می‌کنید و آنها هم به گونه‌ای که به نفع شما باشد، عمل می‌کنند.

سعی نکنید خلاف جریان آب شنا کنید. وقتی از کلمه‌ی «باید» استفاده می‌کنید بدانید که در حال انجام چنین کاری هستید. مانند:

«دیابتی‌ها باید شیرینی را کنار بگذارند، باید از سبزیجات ما استفاده کنند».

اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید!

اصول بازاریابی – اصل ۱۰: خلاف جریان آب شنا نکنید! – کالج مدیریت

به جای آن بگویید:

«دیابتی‌ها هم شیرینی می‌خواهند، از این رو ما یک دسر کم شیرین مهیا کرده‌ایم».

هر چه از آن‌ها تغییر کمتری بخواهید احتمال موفقیت شما بیشتر است. همراه جریان حرکت کنید. اسب بازار را در جهتی که می‌رود برانید.

منبع : مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

ترویج فروش چیست؟

ترویج فروش چیست؟ ، در این مقاله در مورد موضوع ترویج فروش و اهداف آن بحث خواهد شد و رابطه تبلیغات…

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید!

اصول بازاریابی – اصل ۹: هم مرتبط و هم خاص باشید! هدف شما به عنوان یک آگهی‌دهنده یا شرکت این…