اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اصول بازاریابی – اصل۵: حقایق هیجانی، حقایق ناپیدایی هستند!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اصول بازاریابی – اصل۵: حقایق هیجانی، حقایق ناپیدایی هستند! بیشتر مردم قادر نیستند آگاهانه انگیزه‌های درونی رفتارشان را به درستی بیان کنند. واقعا فکر می‌کنید علتی که مردم اتومبیل لوکس گران قیمت می‌خرند به خاطر این است که «خوب طراحی شده»؟ یا فکر می‌کنید به خاطر این است که می‌تواند دیگران را تحت تاثیر ثروت و توانایی‌شان قرار دهند؟ البته این طور نیست که عمدا قصد دروغ گفتن یا فریب کاری داشته باشند. فقط به این دلیل است که:

چون انگیزه‌های ما از نظر اجتماعی مقبول نیستند گاهی نیاز داریم خودمان را از انگیزه‌های ناخودآگاه محافظت کنیم.

این رفتار ناخودآگاه چقدر فراگیر است؟ بسیاری از علوم رفتاری بر این فرضیه استوار است که ۹۵ درصد از تمام رفتارهای انسانی ناخودآگاه است؛ تنها ۱۰ درصد از آنچه که مردم آگاهانه در مورد انگیزه‌هایشان می‌گویند درست است. با اصل پنجم بازاریابی همراه باشید.

بسیاری از شرکت‌ها میلیون‌ها دلار در گروه‌های متمرکز یا تحقیقی هزینه می‌کنند تا از مشتریانشان بخواهند آگاهانه انگیزه‌شان را برای خرید یا نخریدن یک محصول بیان کنند. جوابی که به این سوال می‌دهند اگر به طور مطلق درست نباشد اغلب گمراه‌کننده است.

 

اصول بازاریابی – اصل۵: حقایق هیجانی، حقایق ناپیدایی هستند!

اصول بازاریابی – اصل۵: حقایق هیجانی، حقایق ناپیدایی هستند! – کالج مدیریت

مشتری می‌گوید:

«من ترجیح می‌دهم آخر هفته به افراد مستمند و بیمار کمک کنم تا بشینم جلوی تلویزیون و پیتزا بخورم.»

اگر این گونه جواب‌ها را باور می‌کنید من کلی مرداب در فلوریدا دارم که دوست دارم به شما بفروشم!

خیلی بهتر است رفتار واقعی مشتری را از منابعی مانند داده‌کاوی اطلاعات، بررسی ارسال مستقیم یا بررسی غیر مستقیم که انگیزه‌های ناخودآگاه را فقط برای تحقیق کننده بیان می‌کنند استفاده کنید.

 

منبع : مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

اصول بازاریابی – اصل ۶: تئوری الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی

اصول بازاریابی – اصل ۶: تئوری الاکلنگ باری کالن در مورد رفتارهای انسانی ، امروزه بازاریابی بسیار پیچیده شده است.…

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد

اصول پایه‌ای در بازاریابی – اصل۴: وقتی خال دل، حکم سر را می‌برد ، یکی از خیال‌پردازی‌های رایج یک شرکت…