اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۳: تنوع بیش از حد!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۳: تنوع بیش از حد! یکی از ویژگی‌های طبیعت انسان این است که سعی می‌کند «کسی را با چیزی نشان کند» و دیگر اینکه باور دارد «ایده‌های خودش بهتر از دیگران است» اما طبیعت انسان بسیاری از تبلیغات موثر و اثبات شده را تخریب کرده است! با «بخش سوم اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات» همراه باشید.

ساختن تبلیغ موثر بسیار مشکل است. به طور متوسط در تمامی مشاغل، تبلیغاتی که با هزینه‌های گزاف ساخته می‌شوند ۶۰۰ درصد بیش از تبلیغات کم‌هزینه در افزایش فروش موثر هستند. این یک مزیت رقابتی فوق‌العاده است. اگر فکر می‌کنید مدیران به هر قیمتی، تبلیغاتی را که جواب می‌دهد حفظ می‌کنند سخت در اشتباه هستید! مدیر برند یا تیم سازنده‌ی جدید، تحمل تبلیغ قدیمی را ندارند؛ چون مطمئن هستند که بهتر از آن را می‌توانند بسازند. از این رو آن‌چه را که قدیمی‌ست کنار می‌گذارند و تبلیغی جدید می‌سازند، در نتیجه اعضای تیم اصلی که دانش برند، استراتژی مصرف‌کننده و تحقیق را در اختیار دارند به خاطر تعهدی که به تبلیغ دارند تیم جدید را ترک می کنند.

 

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۳: تنوع بیش از حد!

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۳: تنوع بیش از حد! – کالج مدیریت

این کار فوق العاده اشتباه است؛ چون تمام هزینه‌هایی که صرف بررسی و تحقیق در ساخت تبلیغ شده، تمام آگاهی‌های شکل گرفته در ذهن مشتری، تمام شناخت برند و تمام حداقل ریسکی که یک تبلیغ موثر ارائه می‌کند، همه از پنجره دور ریخته می‌شوند!

این مساله نه تنها موجب زیان مالی نمی‌شود، از آن جایی که تبلیغات موثر در کوتاه مدت، موجب افزایش فروش و در دراز مدت، موجب ایجاد اعتبار برند می شود و مردم همانند خانه‌ی خود، در مورد برند حس و باور مالکیت می‌سازند، تغییرات مداوم در تبلیغ موجب سردرگمی و نابود کردن مشتریان می‌شود.

شرکت‌هایی که به طور مداوم مدیران برند و آژانس‌های تبلیغاتی را تغییر می‌دهند، مالکیت برند و ارزش‌های تبلیغات را از دست می‌دهند. این تغییرات موجب می‌شود مشتریان نسبت به کمپانی سردرگم شوند:

  • این برند چیست؟
  • این‌ها چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی را نشان می‌دهند؟

هیچ‌وقت مشتری خود را سردرگم نکنید!

 

منبع : مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۴: تبلیغ، صرفا به دلیل کاهش فروش

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۴: تبلیغ، صرفا به دلیل کاهش فروش ، فروش ما کاهش یافته! لازم…

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری ، بسیاری از بودجه‌های تبلیغاتی بر اساس بودجه‌ی سالیانه، سال مالی گذشته، مشکلات…