اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری ، بسیاری از بودجه‌های تبلیغاتی بر اساس بودجه‌ی سالیانه، سال مالی گذشته، مشکلات کنونی و فرصت‌های بازار تعیین می‌شوند. معمولا شرکت‌ها درصد معینی از فروش را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. با «بخش دوم اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات» همراه باشید.

مشکل این کار این است که تغییرات بازار برای افزایش یا کاهش هزینه در نظر گرفته نمی‌شود. این کار موجب می‌شود نه تنها مشکلات نادیده گرفته شوند بلکه فرصت‌ها هم از دست بروند.

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری – کالج مدیریت

برای نمونه اگر رقیب اصلی هزینه‌ی تبلیغاتش را کم یا محصول بهتری معرفی کرد، عاقلانه است که شما هم استراتژی هزینه‌های تبلیغاتی را متعادل کنید. وقتی که تغییر رفتار مشتری و کاهش فروش را احساس کردید؛ دیگر هر اقدامی دیر شده است. تبلیغ‌کننده‌های حرفه‌ای همواره انعطاف‌پذیری را حفظ می‌کنند!

بزرگترین اشکال اختصاص دادن بودجه‌ی ثابت، از دست دادن فرصت‌هاست. اگر رقیب لغزید، بیرون رفت یا اشتباهی کرد که به اعتبارش آسیب رساند یا به هر دلیلی رضایت مشتریانش کم شد، فرصتی برای شماست تا با مشتریان او ارتباط برقرار کنید.

اگر اتفاق غیر منتظره‌ای افتاد که تقاضای محصول شما بالا رفت، بی درنگ از این فرصت استفاده کنید. برای نمونه اگر فروشنده‌ی لاستیک یخ‌شکن هستید و زمان بارش برف باشد، باید خیلی بی‌تجربه باشید تا از این فرصت استفاده نکنید. آگهی‌دهنده‌های باتجربه همیشه برای چنین رخدادهایی بودجه‌ای کنار می‌گذارند.

اگر پس از رکود اقتصادی، رونق اقتصادی رخ داد که همیشه همین طور است، آنگاه چه می‌کنید؟ بودجه‌ی تبلیغاتی به علت فروش پایین پارسال کم است و در شرایط بهبود اقتصادی و افزایش فروش در موقعیتی نیستید که از مزایای این شرایط استفاده کنید.

در بازاریابی عوامل متعددی بر فروش تاثیر می‌گذارند؛ تکیه بر گذشته برای پیش‌بینی آینده غیر ممکن است. استراتژی انعطاف‌پذیری و ذهنی فرصت‌طلب داشته باشید تا به موفقیت برسید.

 

منبع : مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۳: تنوع بیش از حد!

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۳: تنوع بیش از حد! یکی از ویژگی‌های طبیعت انسان این است که…

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش۱: تقلید

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش۱: تقلید ، فقط یک چیز نامطلوب‌تر از تقلید کردن در تبلیغات و بازاریابی وجود دارد و…