اینستاگرام کالج مدیریت را دنبال کنید
/ در بازاریابی / توسط

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش۱: تقلید

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش۱: تقلید ، فقط یک چیز نامطلوب‌تر از تقلید کردن در تبلیغات و بازاریابی وجود دارد و آن هم تقلید از رقیب پیشتاز بازار است. منطق این کار چنین است که:

«چون آن‌ها پیشتاز بازار هستند پس کاری که می‌کنند درست است. بنابراین ما هم همان کار را می‌کنیم تا موفق شویم!»

متاسفانه شما به دنبال پیشتاز نمی‌روید، بلکه خودتان را درست جلوی مسیر پیشتاز می‌گذارید. تقلید از پیشتاز صرفا یک بازی «دنبال برنده بودن» نیست؛ این نوع تبلیغات مانند این است که قدم به قدم کارهای قهرمان سنگین‌وزن را هنگام مسابقات انجام دهید.
برای همین است که تقلید کردن از تبلیغات رقیب، ایده‌ای نادرست است. با «بخش اول اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات» همراه باشید.

اگر تبلیغ شما از نظر لحن، روش و محتوا کاملا مشابه تبلیغ پیشتاز بازار باشد، از آنجایی که پیشتاز از قبل «مالک» آن نوع تبلیغات در ذهن مشتری بوده است احتمال دارد مشتریان تبلیغ شما را به تبلیغ پیشتاز نسبت دهند نه شما!
حتی اگر بر گروهی خاص متمرکز شوید، ممکن است اعضای آن گروه، آگهی شما را با لوگوی رقیب «به یاد بیاورند» که در نتیجه پول‌های خود را صرف تبلیغ برای رقیب کرده‌اید.

مشتریان تسلیم عادت‌هایشان هستند. وقتی یک برند پیشتاز بازار شد، مردم تمایلی به تغییر عادت‌شان ندارند.

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش۱: تقلید

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش۱: تقلید – کالج مدیریت

  • وقتی رقیبی بیش از یک پنجم بازار را در اختیار داشته باشد، باید بسیار بیشتر از او هزینه کنید تا مورد توجه قرار بگیرید.
  • هرچه توزیع آن‌ها گسترده‌تر از شما باشد، آگاهی از آن‌ها بیشتر و از شما کمتر می‌شود.
  • هرچه بودجه‌ی تبلیغات آن‌ها بیشتر باشد، مجبورید بیشتر از آن‌ها در رسانه‌ها هزینه کنید تا فقط مورد توجه قرار بگیرید.

امروزه تنها راه مورد توجه قرار گرفتن متفاوت بودن، غیر منتظره بودن و برجسته بودن است. از این رو بهترین استراتژی، تا آن جا که ممکن است متفاوت کردن تبلیغ خود با تبلیغات پیشتاز بازار است. باید جایگاه خود را در ذهن مشتری حک کنید و مالک آن جایگاه شوید.

هر تفاوتی بین تبلیغ خود و تبلیغ رقیب که توجه مشتریان را به خود جلب کند، تبلیغ با ارزشی است.

منبع : مدیر تی وی

ادمین

حدود 6 سالی هست که در زمینه آموزش رشته مدیریت به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های کالج مدیریت را توسعه می دهد، به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

نوشته های مشابه

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری

اشتباهات مهلک بازاریابی و تبلیغات – بخش ۲: تغییرناپذیری ، بسیاری از بودجه‌های تبلیغاتی بر اساس بودجه‌ی سالیانه، سال مالی گذشته، مشکلات…

استراتژی رسانه‌های اجتماعی

استراتژی رسانه‌های اجتماعی ، هر رسانه اجتماعی چالش‌های مخصوص به خود را دارد، اما داشتن یک راهکار منسجم و استراتژیک…